All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reading comprehension - a typical development and its risks

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10334767" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10334767 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika

  • Original language description

    Úvodní kapitola kolektivní monografie, která je zaměřena na druhou etapu výzkumu projektu GAČR Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika, seznamuje čtenáře s nejdůležitějšími výsledky první etapy výzkumu cíleného na žáky běžného vývoje mladšího školního věku (1.-4. ročníků ZŠ). V ní byla soustředěna pozornost na vývoj čtenářských dovedností v obou výukových metodách čtení, na postižení charakteristik vývoje a úrovně dekódování a zejména na porozumění čtenému, na sledování souvislostí mezi ním a dekódováním i na prekurzory porozumění čtenému. Nebyly vynechány ani environmentální a osobnostní aspekty, mající dopad na čtení s porozuměním. Připomenuty jsou i diagnostické nástroje, které byly ve výzkumu použity - jak z produkce členů výzkumného týmu, tak nástroje v České republice používáné. Vstupní kapitola tak umožňuje sledovat celý projekt v kontextu, jak byl naplánován i realizován, v použitém jednoduchém modelu čtení (Gough & Turmer, 1986).

  • Czech name

    Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika

  • Czech description

    Úvodní kapitola kolektivní monografie, která je zaměřena na druhou etapu výzkumu projektu GAČR Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika, seznamuje čtenáře s nejdůležitějšími výsledky první etapy výzkumu cíleného na žáky běžného vývoje mladšího školního věku (1.-4. ročníků ZŠ). V ní byla soustředěna pozornost na vývoj čtenářských dovedností v obou výukových metodách čtení, na postižení charakteristik vývoje a úrovně dekódování a zejména na porozumění čtenému, na sledování souvislostí mezi ním a dekódováním i na prekurzory porozumění čtenému. Nebyly vynechány ani environmentální a osobnostní aspekty, mající dopad na čtení s porozuměním. Připomenuty jsou i diagnostické nástroje, které byly ve výzkumu použity - jak z produkce členů výzkumného týmu, tak nástroje v České republice používáné. Vstupní kapitola tak umožňuje sledovat celý projekt v kontextu, jak byl naplánován i realizován, v použitém jednoduchém modelu čtení (Gough & Turmer, 1986).

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Reading comprehension - typical development and its risks</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Porozumění čtenému IV. Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu.

  • ISBN

    978-80-7290-863-9

  • Number of pages of the result

    9

  • Pages from-to

    9-17

  • Number of pages of the book

    144

  • Publisher name

    Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter