Reading comprehension - a typical development and its risks
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10334767" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10334767 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika
Original language description
Úvodní kapitola kolektivní monografie, která je zaměřena na druhou etapu výzkumu projektu GAČR Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika, seznamuje čtenáře s nejdůležitějšími výsledky první etapy výzkumu cíleného na žáky běžného vývoje mladšího školního věku (1.-4. ročníků ZŠ). V ní byla soustředěna pozornost na vývoj čtenářských dovedností v obou výukových metodách čtení, na postižení charakteristik vývoje a úrovně dekódování a zejména na porozumění čtenému, na sledování souvislostí mezi ním a dekódováním i na prekurzory porozumění čtenému. Nebyly vynechány ani environmentální a osobnostní aspekty, mající dopad na čtení s porozuměním. Připomenuty jsou i diagnostické nástroje, které byly ve výzkumu použity - jak z produkce členů výzkumného týmu, tak nástroje v České republice používáné. Vstupní kapitola tak umožňuje sledovat celý projekt v kontextu, jak byl naplánován i realizován, v použitém jednoduchém modelu čtení (Gough & Turmer, 1986).
Czech name
Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika
Czech description
Úvodní kapitola kolektivní monografie, která je zaměřena na druhou etapu výzkumu projektu GAČR Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika, seznamuje čtenáře s nejdůležitějšími výsledky první etapy výzkumu cíleného na žáky běžného vývoje mladšího školního věku (1.-4. ročníků ZŠ). V ní byla soustředěna pozornost na vývoj čtenářských dovedností v obou výukových metodách čtení, na postižení charakteristik vývoje a úrovně dekódování a zejména na porozumění čtenému, na sledování souvislostí mezi ním a dekódováním i na prekurzory porozumění čtenému. Nebyly vynechány ani environmentální a osobnostní aspekty, mající dopad na čtení s porozuměním. Připomenuty jsou i diagnostické nástroje, které byly ve výzkumu použity - jak z produkce členů výzkumného týmu, tak nástroje v České republice používáné. Vstupní kapitola tak umožňuje sledovat celý projekt v kontextu, jak byl naplánován i realizován, v použitém jednoduchém modelu čtení (Gough & Turmer, 1986).
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Reading comprehension - typical development and its risks</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Porozumění čtenému IV. Porozumění čtenému u dětí s rizikem čtenářských obtíží - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu.
ISBN
978-80-7290-863-9
Number of pages of the result
9
Pages from-to
9-17
Number of pages of the book
144
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—