All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reading from the perspective of teaching methods: the analytic-synthetic method and the genetic method

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318961" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318961 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Čtení z pohledu výukových metod: analyticko-syntetická metoda a metoda genetická

  • Original language description

    V projektu GAČR Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika jsme nemohli opomenout didaktické vlivy na oblast porozumění čtenému. V předložené kapitole jsme se zaměřili se na nejdůležitější oblast - výukové metody čtení. Jak víme z jiných studií, jerozvoj čtenářských dovedností vázán na výukovou metodu čtení, žáci té které metody mohou vykazovat dílčí odlišnosti v rozvoji jednotlivých aspektů čtenářské gramotnosti. Abychom se mohli věnovat rozdílům v porozumění čtenému skrze výukové metody čtení,sledovali jsme nejdříve i otázku dekódování v námi užívaných diagnostických nástrojích i širší kontext techniky čtení, která sleduje způsoby čtení (stupeň čtenářských návyků). Všechny aspekty čtenářských dovedností, včetně sledovaného porozumění čtenému,jsou vztaženy ke dvěma nejrozšířenějším metodám výuky čtení - analyticko-syntetické metodě a metodě genetické.

  • Czech name

    Čtení z pohledu výukových metod: analyticko-syntetická metoda a metoda genetická

  • Czech description

    V projektu GAČR Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika jsme nemohli opomenout didaktické vlivy na oblast porozumění čtenému. V předložené kapitole jsme se zaměřili se na nejdůležitější oblast - výukové metody čtení. Jak víme z jiných studií, jerozvoj čtenářských dovedností vázán na výukovou metodu čtení, žáci té které metody mohou vykazovat dílčí odlišnosti v rozvoji jednotlivých aspektů čtenářské gramotnosti. Abychom se mohli věnovat rozdílům v porozumění čtenému skrze výukové metody čtení,sledovali jsme nejdříve i otázku dekódování v námi užívaných diagnostických nástrojích i širší kontext techniky čtení, která sleduje způsoby čtení (stupeň čtenářských návyků). Všechny aspekty čtenářských dovedností, včetně sledovaného porozumění čtenému,jsou vztaženy ke dvěma nejrozšířenějším metodám výuky čtení - analyticko-syntetické metodě a metodě genetické.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Reading comprehension - typical development and its risks</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Porozumění čtenému III. Typický vývoj porozumění čtenému - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu

  • ISBN

    978-80-7290-862-2

  • Number of pages of the result

    28

  • Pages from-to

    29-56

  • Number of pages of the book

    232

  • Publisher name

    Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter