Reading from the perspective of teaching methods: the analytic-synthetic method and the genetic method
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318961" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318961 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Čtení z pohledu výukových metod: analyticko-syntetická metoda a metoda genetická
Original language description
V projektu GAČR Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika jsme nemohli opomenout didaktické vlivy na oblast porozumění čtenému. V předložené kapitole jsme se zaměřili se na nejdůležitější oblast - výukové metody čtení. Jak víme z jiných studií, jerozvoj čtenářských dovedností vázán na výukovou metodu čtení, žáci té které metody mohou vykazovat dílčí odlišnosti v rozvoji jednotlivých aspektů čtenářské gramotnosti. Abychom se mohli věnovat rozdílům v porozumění čtenému skrze výukové metody čtení,sledovali jsme nejdříve i otázku dekódování v námi užívaných diagnostických nástrojích i širší kontext techniky čtení, která sleduje způsoby čtení (stupeň čtenářských návyků). Všechny aspekty čtenářských dovedností, včetně sledovaného porozumění čtenému,jsou vztaženy ke dvěma nejrozšířenějším metodám výuky čtení - analyticko-syntetické metodě a metodě genetické.
Czech name
Čtení z pohledu výukových metod: analyticko-syntetická metoda a metoda genetická
Czech description
V projektu GAČR Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika jsme nemohli opomenout didaktické vlivy na oblast porozumění čtenému. V předložené kapitole jsme se zaměřili se na nejdůležitější oblast - výukové metody čtení. Jak víme z jiných studií, jerozvoj čtenářských dovedností vázán na výukovou metodu čtení, žáci té které metody mohou vykazovat dílčí odlišnosti v rozvoji jednotlivých aspektů čtenářské gramotnosti. Abychom se mohli věnovat rozdílům v porozumění čtenému skrze výukové metody čtení,sledovali jsme nejdříve i otázku dekódování v námi užívaných diagnostických nástrojích i širší kontext techniky čtení, která sleduje způsoby čtení (stupeň čtenářských návyků). Všechny aspekty čtenářských dovedností, včetně sledovaného porozumění čtenému,jsou vztaženy ke dvěma nejrozšířenějším metodám výuky čtení - analyticko-syntetické metodě a metodě genetické.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Reading comprehension - typical development and its risks</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Porozumění čtenému III. Typický vývoj porozumění čtenému - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu
ISBN
978-80-7290-862-2
Number of pages of the result
28
Pages from-to
29-56
Number of pages of the book
232
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—