All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The level of visual memory of children and pupils with hearing impairment

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10335256" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10335256 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zraková paměť jako determinant rozvoje komunikačních kompetencí a kompetencí k učení u žáků se sluchovým postižením

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá dílčími výsledky výzkumného projektu zaměřeného na sledování úrovně zrakové paměti, a s ní související zrakové pozornosti, u dětí a žáků se sluchovým postižením ve věkové kategorii 6 - 8 let. Pro možnost komparace se skupinou slyšících dětí a žáků stejného věkového rozmezí byly zvoleny čtyři subtesty zaměřené na aktuální stav zrakové paměti a pozornosti, jež jsou součástí dvou standardizovaných testů. Následná analýza získaných dat sloužila k ověření hypotézy o vlivu kompenzačního mechanismu při zpracování zrakových vjemů u osob se sluchovým postižením na úrovni CNS. Analýza získaných dat měla ověřit, zda skupina dětí a žáků se sluchovým postižením bude vykazovat oproti skupině slyšících vrstevníků lepší výsledky týkající se zrakové paměti a pozornosti.

  • Czech name

    Zraková paměť jako determinant rozvoje komunikačních kompetencí a kompetencí k učení u žáků se sluchovým postižením

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá dílčími výsledky výzkumného projektu zaměřeného na sledování úrovně zrakové paměti, a s ní související zrakové pozornosti, u dětí a žáků se sluchovým postižením ve věkové kategorii 6 - 8 let. Pro možnost komparace se skupinou slyšících dětí a žáků stejného věkového rozmezí byly zvoleny čtyři subtesty zaměřené na aktuální stav zrakové paměti a pozornosti, jež jsou součástí dvou standardizovaných testů. Následná analýza získaných dat sloužila k ověření hypotézy o vlivu kompenzačního mechanismu při zpracování zrakových vjemů u osob se sluchovým postižením na úrovni CNS. Analýza získaných dat měla ověřit, zda skupina dětí a žáků se sluchovým postižením bude vykazovat oproti skupině slyšících vrstevníků lepší výsledky týkající se zrakové paměti a pozornosti.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů