The level of visual memory of children and pupils with hearing impairment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10335256" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10335256 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zraková paměť jako determinant rozvoje komunikačních kompetencí a kompetencí k učení u žáků se sluchovým postižením
Original language description
Příspěvek se zabývá dílčími výsledky výzkumného projektu zaměřeného na sledování úrovně zrakové paměti, a s ní související zrakové pozornosti, u dětí a žáků se sluchovým postižením ve věkové kategorii 6 - 8 let. Pro možnost komparace se skupinou slyšících dětí a žáků stejného věkového rozmezí byly zvoleny čtyři subtesty zaměřené na aktuální stav zrakové paměti a pozornosti, jež jsou součástí dvou standardizovaných testů. Následná analýza získaných dat sloužila k ověření hypotézy o vlivu kompenzačního mechanismu při zpracování zrakových vjemů u osob se sluchovým postižením na úrovni CNS. Analýza získaných dat měla ověřit, zda skupina dětí a žáků se sluchovým postižením bude vykazovat oproti skupině slyšících vrstevníků lepší výsledky týkající se zrakové paměti a pozornosti.
Czech name
Zraková paměť jako determinant rozvoje komunikačních kompetencí a kompetencí k učení u žáků se sluchovým postižením
Czech description
Příspěvek se zabývá dílčími výsledky výzkumného projektu zaměřeného na sledování úrovně zrakové paměti, a s ní související zrakové pozornosti, u dětí a žáků se sluchovým postižením ve věkové kategorii 6 - 8 let. Pro možnost komparace se skupinou slyšících dětí a žáků stejného věkového rozmezí byly zvoleny čtyři subtesty zaměřené na aktuální stav zrakové paměti a pozornosti, jež jsou součástí dvou standardizovaných testů. Následná analýza získaných dat sloužila k ověření hypotézy o vlivu kompenzačního mechanismu při zpracování zrakových vjemů u osob se sluchovým postižením na úrovni CNS. Analýza získaných dat měla ověřit, zda skupina dětí a žáků se sluchovým postižením bude vykazovat oproti skupině slyšících vrstevníků lepší výsledky týkající se zrakové paměti a pozornosti.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů