All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Professional vision of pre-service teachers in art education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10371013" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10371013 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_3-2017online.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_3-2017online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Profesní vidění studentů učitelství ve výtvarné výchově

  • Original language description

    Empirická studie se zabývá strukturou všímání si v profesním vidění studentů učitelství v oboru výtvarná výchova. Cílem je zjistit, jakých obecných a oborově didaktických jevů si studenti všímají a jak o nich dále uvažují. Dále porovnat strukturu všímání si studentů učitelství 1. stupně ZŠ a 2. a 3. stupně ZŠ, SŠ v oboru výtvarná výchova. Studie analyzuje nestrukturované reflexe studentů, které vznikly na základě sledování videozáznamu hodiny Vv. Používá výzkumnou metodiku Sherin and van Es (2009). Obsahová analýza neukazuje žádné statistické rozdíly ve sledovaných v kategoriích. Nepotvrzuje předpoklad většího zaměření oborových studentů na obor Vv a oborovou didaktiku. Ukazuje nízké procento zdůvodněných výpovědí a naznačuje, že studenti přikládají malou pozornost tématu a obsahu shlédnuté hodiny. Výsledky studie lze využít ve zkvalitňování profesní přípravy učitelů.

  • Czech name

    Profesní vidění studentů učitelství ve výtvarné výchově

  • Czech description

    Empirická studie se zabývá strukturou všímání si v profesním vidění studentů učitelství v oboru výtvarná výchova. Cílem je zjistit, jakých obecných a oborově didaktických jevů si studenti všímají a jak o nich dále uvažují. Dále porovnat strukturu všímání si studentů učitelství 1. stupně ZŠ a 2. a 3. stupně ZŠ, SŠ v oboru výtvarná výchova. Studie analyzuje nestrukturované reflexe studentů, které vznikly na základě sledování videozáznamu hodiny Vv. Používá výzkumnou metodiku Sherin and van Es (2009). Obsahová analýza neukazuje žádné statistické rozdíly ve sledovaných v kategoriích. Nepotvrzuje předpoklad většího zaměření oborových studentů na obor Vv a oborovou didaktiku. Ukazuje nízké procento zdůvodněných výpovědí a naznačuje, že studenti přikládají malou pozornost tématu a obsahu shlédnuté hodiny. Výsledky studie lze využít ve zkvalitňování profesní přípravy učitelů.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    e-Pedagogium [on-line]

  • ISSN

    1213-7499

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2017

  • Issue of the periodical within the volume

    3/2017

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    111-123

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database