Professional vision of pre-service teachers in art education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10371013" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10371013 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_3-2017online.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_3-2017online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Profesní vidění studentů učitelství ve výtvarné výchově
Original language description
Empirická studie se zabývá strukturou všímání si v profesním vidění studentů učitelství v oboru výtvarná výchova. Cílem je zjistit, jakých obecných a oborově didaktických jevů si studenti všímají a jak o nich dále uvažují. Dále porovnat strukturu všímání si studentů učitelství 1. stupně ZŠ a 2. a 3. stupně ZŠ, SŠ v oboru výtvarná výchova. Studie analyzuje nestrukturované reflexe studentů, které vznikly na základě sledování videozáznamu hodiny Vv. Používá výzkumnou metodiku Sherin and van Es (2009). Obsahová analýza neukazuje žádné statistické rozdíly ve sledovaných v kategoriích. Nepotvrzuje předpoklad většího zaměření oborových studentů na obor Vv a oborovou didaktiku. Ukazuje nízké procento zdůvodněných výpovědí a naznačuje, že studenti přikládají malou pozornost tématu a obsahu shlédnuté hodiny. Výsledky studie lze využít ve zkvalitňování profesní přípravy učitelů.
Czech name
Profesní vidění studentů učitelství ve výtvarné výchově
Czech description
Empirická studie se zabývá strukturou všímání si v profesním vidění studentů učitelství v oboru výtvarná výchova. Cílem je zjistit, jakých obecných a oborově didaktických jevů si studenti všímají a jak o nich dále uvažují. Dále porovnat strukturu všímání si studentů učitelství 1. stupně ZŠ a 2. a 3. stupně ZŠ, SŠ v oboru výtvarná výchova. Studie analyzuje nestrukturované reflexe studentů, které vznikly na základě sledování videozáznamu hodiny Vv. Používá výzkumnou metodiku Sherin and van Es (2009). Obsahová analýza neukazuje žádné statistické rozdíly ve sledovaných v kategoriích. Nepotvrzuje předpoklad většího zaměření oborových studentů na obor Vv a oborovou didaktiku. Ukazuje nízké procento zdůvodněných výpovědí a naznačuje, že studenti přikládají malou pozornost tématu a obsahu shlédnuté hodiny. Výsledky studie lze využít ve zkvalitňování profesní přípravy učitelů.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
e-Pedagogium [on-line]
ISSN
1213-7499
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2017
Issue of the periodical within the volume
3/2017
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
111-123
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—