What do the pre-service teachers notice in art education lesson?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10398700" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10398700 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=yyvomWsWcf" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=yyvomWsWcf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Čeho si všímají studenti učitelství na videonahrávce hodiny výtvarné výchovy?
Original language description
Příspěvek představuje část výzkumu, týkajícího se profesního vidění studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ ve výtvarné výchově. Zkoumá, jak si studenti učitelství všímají situací ve výuce výtvarné výchovy a jak o nich dále uvažují. Výzkum analyzuje písemné reflexe studentů, v nichž reagují na shlédnutý videozáznam vyučovací hodiny výtvarné výchovy. Reflexe byly rozčleněny na významové jednotky a dále kódovány vzhledem k formulovaným expertním jevům. Výsledky výzkumu ukazují, že studenti si všímají častěji jevů spojených s výtvarným úkolem, jako jsou jeho struktura, obsah a tvorba. Málo si všímají komunikačního rozměru výtvarné výchovy a utváření významu, případně výpovědí žáků v souvislosti s obsahem hodiny. Výsledky dokládají relativně nízkou schopnost studentů zdůvodňovat všimnuté jevy ve smyslu vysvětlení, teoretizace, alterace či predikce. Výzkumný vzorek tvoří reflexe 34 studentů učitelství 1. stupně ZŠ. Zjištěné výsledky lze použít pro inovace v přípravném vzdělávání učitelů i v dalším profesním vzdělávání učitelů v oblasti oborové didaktiky výtvarné výchovy. Další využití vidíme v objasňování doménové specifičnosti profesního vidění v umělecko-výchovných oborech.
Czech name
Čeho si všímají studenti učitelství na videonahrávce hodiny výtvarné výchovy?
Czech description
Příspěvek představuje část výzkumu, týkajícího se profesního vidění studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ ve výtvarné výchově. Zkoumá, jak si studenti učitelství všímají situací ve výuce výtvarné výchovy a jak o nich dále uvažují. Výzkum analyzuje písemné reflexe studentů, v nichž reagují na shlédnutý videozáznam vyučovací hodiny výtvarné výchovy. Reflexe byly rozčleněny na významové jednotky a dále kódovány vzhledem k formulovaným expertním jevům. Výsledky výzkumu ukazují, že studenti si všímají častěji jevů spojených s výtvarným úkolem, jako jsou jeho struktura, obsah a tvorba. Málo si všímají komunikačního rozměru výtvarné výchovy a utváření významu, případně výpovědí žáků v souvislosti s obsahem hodiny. Výsledky dokládají relativně nízkou schopnost studentů zdůvodňovat všimnuté jevy ve smyslu vysvětlení, teoretizace, alterace či predikce. Výzkumný vzorek tvoří reflexe 34 studentů učitelství 1. stupně ZŠ. Zjištěné výsledky lze použít pro inovace v přípravném vzdělávání učitelů i v dalším profesním vzdělávání učitelů v oblasti oborové didaktiky výtvarné výchovy. Další využití vidíme v objasňování doménové specifičnosti profesního vidění v umělecko-výchovných oborech.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Výtvarná výchova
ISSN
1210-3691
e-ISSN
—
Volume of the periodical
59/2019
Issue of the periodical within the volume
1-2/2019
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
30-47
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—