LIFE AS A VIDEO GAME: PLAY STYLE FROM THE PERSPECTIVE OF EGO-INTEGRITY
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10388465" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10388465 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68081740:_____/17:00476452
Result on the web
<a href="http://psych.upol.cz/wp-content/uploads/2013/12/sbornik2017_oprava.pdf" target="_blank" >http://psych.upol.cz/wp-content/uploads/2013/12/sbornik2017_oprava.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
KDYBY ŽIVOT BYL VIDEOHROU: HERNÍ STYL Z PERSPEKTIVY EGO INTEGRITY
Original language description
Potenciál digitálních her nabízet četné prostředky sebevyjádření patří v rámci odborného diskursu k frekventovaně diskutovaným tématům. V rámci virtuálních světů, které nabízejí transparentní a komplexní způsoby akce, mohou výzkumníci přirozeně pozorovat, jaké různé přístupy existují k dosahování třeba i identických cílů. Přestože je tento umělý prostor někdy vnímán jako nástroj pouhého eskapismu od reality, aktuální trend onlinových her může sloužit jako příklad propojení mezi realitou a fikcí. V podobném duchu by se chtěli autoři tohoto příspěvku zabývat ideou aplikace výsledků předchozího výzkumu stylů hráčů videoher na aspekty vývoje člověka v různých obdobích života. Při sledování tohoto cíle bude využito srovnání mezi koncepcí hravé ritualizace ego integrujících aktivit E. H. Eriksona a formami hraní uvnitř fikčních světů videoher, které metaforický odráží tyto sociální procesy.
Czech name
KDYBY ŽIVOT BYL VIDEOHROU: HERNÍ STYL Z PERSPEKTIVY EGO INTEGRITY
Czech description
Potenciál digitálních her nabízet četné prostředky sebevyjádření patří v rámci odborného diskursu k frekventovaně diskutovaným tématům. V rámci virtuálních světů, které nabízejí transparentní a komplexní způsoby akce, mohou výzkumníci přirozeně pozorovat, jaké různé přístupy existují k dosahování třeba i identických cílů. Přestože je tento umělý prostor někdy vnímán jako nástroj pouhého eskapismu od reality, aktuální trend onlinových her může sloužit jako příklad propojení mezi realitou a fikcí. V podobném duchu by se chtěli autoři tohoto příspěvku zabývat ideou aplikace výsledků předchozího výzkumu stylů hráčů videoher na aspekty vývoje člověka v různých obdobích života. Při sledování tohoto cíle bude využito srovnání mezi koncepcí hravé ritualizace ego integrujících aktivit E. H. Eriksona a formami hraní uvnitř fikčních světů videoher, které metaforický odráží tyto sociální procesy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA17-02634S" target="_blank" >GA17-02634S: The styles of ego integrity in the life stories of older adults: a narrative approach</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
PHD EXISTENCE 2017: CESKO-SLOVENSKA PSYCHOLOGICKA KONFERENCE (NEJEN) PRO DOKTORANDY A O DOKTORANDECH
ISBN
978-80-244-5174-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
7
Pages from-to
80-86
Publisher name
UNIV PALACKEHO V OLOMOUCI
Place of publication
OLOMOUC
Event location
Olomouc
Event date
Jan 30, 2017
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
000434656000008