The role of portfolios in reflectively conceived teacher education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10377917" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10377917 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů
Original language description
Monografie má charakter teoreticko-empirické práce. Teoretická východiska zahrnují reflektivní přístup ke vzdělávání učitelů a teorii profesního portfolia. Jsou cíleně inspirována zvláště frankofonními odbornými zdroji. Monografie zahrnuje reflektivně-deskriptivní studii konkrétního případu zavádění a využívání pedagogického portfolia ve studijním programu Učitelství pro 1. stupeň základní školy. Cílem této studie bylo popsat a reflektovat pedagogické portfolio v konkrétním koncepčním záměru v komplexnosti, autentičnosti a vývojové dynamice. Portfolio bylo představeno jako funkční nástroj rozvoje reflektivity studentů učitelství, reflexe profesního učení a rozvoje profesní identity. Bylo identifikováno, že jde o nástroj, který podporuje integraci obsahů a výsledků profesního učení studentů multioborového studia a přispívá k autentickému hodnocení studentů učitelství.
Czech name
Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů
Czech description
Monografie má charakter teoreticko-empirické práce. Teoretická východiska zahrnují reflektivní přístup ke vzdělávání učitelů a teorii profesního portfolia. Jsou cíleně inspirována zvláště frankofonními odbornými zdroji. Monografie zahrnuje reflektivně-deskriptivní studii konkrétního případu zavádění a využívání pedagogického portfolia ve studijním programu Učitelství pro 1. stupeň základní školy. Cílem této studie bylo popsat a reflektovat pedagogické portfolio v konkrétním koncepčním záměru v komplexnosti, autentičnosti a vývojové dynamice. Portfolio bylo představeno jako funkční nástroj rozvoje reflektivity studentů učitelství, reflexe profesního učení a rozvoje profesní identity. Bylo identifikováno, že jde o nástroj, který podporuje integraci obsahů a výsledků profesního učení studentů multioborového studia a přispívá k autentickému hodnocení studentů učitelství.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7290-982-7
Number of pages
315
Publisher name
Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—