Intervention Competencies of Educational Professionals Regarding CSA Syndrome
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10386836" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10386836 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Intervenční kompetence pedagogických pracovníků k syndromu CSA
Original language description
Cílem dlouhodobého výzkumného šetření je zmapovat úroveň vybraných krizově intervenčních kompetencí pedagogických pracovníků. Výzkumný vzorek je tvořen 1020 pedagogickými pracovníky s různým stupněm vzdělání a délkou pedagogické praxe. Při výzkumu byla využita kombinace kvantitativních (dotazníkové šetření) a kvalitativních metod (102 skupinových rozhovorů). Prezentované výzkumné šetření nelze, vzhledem k velikosti vzorku, zobecňovat. Autorka se však domnívá, že je třeba brát velmi vážně veškeré náznaky nekompetentnosti, která by v reálné školní situaci mohla vést k profesnímu pochybení pedagoga. Východiskem může být systematické vzdělávání pedagogů, které bude založeno nejen na získávání znalostí, ale také sociálních dovedností formou sebezkušenostního výcviku.
Czech name
Intervenční kompetence pedagogických pracovníků k syndromu CSA
Czech description
Cílem dlouhodobého výzkumného šetření je zmapovat úroveň vybraných krizově intervenčních kompetencí pedagogických pracovníků. Výzkumný vzorek je tvořen 1020 pedagogickými pracovníky s různým stupněm vzdělání a délkou pedagogické praxe. Při výzkumu byla využita kombinace kvantitativních (dotazníkové šetření) a kvalitativních metod (102 skupinových rozhovorů). Prezentované výzkumné šetření nelze, vzhledem k velikosti vzorku, zobecňovat. Autorka se však domnívá, že je třeba brát velmi vážně veškeré náznaky nekompetentnosti, která by v reálné školní situaci mohla vést k profesnímu pochybení pedagoga. Východiskem může být systematické vzdělávání pedagogů, které bude založeno nejen na získávání znalostí, ale také sociálních dovedností formou sebezkušenostního výcviku.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Aplikovaná psychologie
ISSN
2336-8276
e-ISSN
—
Volume of the periodical
III.
Issue of the periodical within the volume
5
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
291-302
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—