Accuracy and Speed in Numerosity at Individuals with Dyscalculia with Dyscalculia
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10387331" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10387331 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2019/01/04_Prazakova.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2019/01/04_Prazakova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Přesnost a rychlost ve vnímání množství u jedinců s dyskalkulií
Original language description
Tento článek je zaměřen na současný stav poznání poruch matematických dovedností a předkládá poznatky studie s názvem "Přesnost a rychlost ve vnímání množství u jedinců s dyskalkulií." Hlavním cílem je popsat možné příčiny těchto obtíží. Výzkum srovnával výkony jedinců s dyskalkulií a účastníků z kontrolní skupiny v řadě úloh zaměřených na zpracovávání čísel a množství. Ve skupině respondentů s dyskalkulií byly zpozorovány defi city ve zpracovávání číselných symbolů i nesymbolického vnímání množství, a to zejména v rychlosti zpracování. Došly jsme k závěru, že dyskalkulie souvisí se specifi ckými obtížemi ve zpracovávání čísel a množství, jež postihují schopnost nabývat základních početních a aritmetických dovedností.
Czech name
Přesnost a rychlost ve vnímání množství u jedinců s dyskalkulií
Czech description
Tento článek je zaměřen na současný stav poznání poruch matematických dovedností a předkládá poznatky studie s názvem "Přesnost a rychlost ve vnímání množství u jedinců s dyskalkulií." Hlavním cílem je popsat možné příčiny těchto obtíží. Výzkum srovnával výkony jedinců s dyskalkulií a účastníků z kontrolní skupiny v řadě úloh zaměřených na zpracovávání čísel a množství. Ve skupině respondentů s dyskalkulií byly zpozorovány defi city ve zpracovávání číselných symbolů i nesymbolického vnímání množství, a to zejména v rychlosti zpracování. Došly jsme k závěru, že dyskalkulie souvisí se specifi ckými obtížemi ve zpracovávání čísel a množství, jež postihují schopnost nabývat základních početních a aritmetických dovedností.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání
ISSN
2533-7882
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2018
Issue of the periodical within the volume
2/2018
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
22
Pages from-to
69-90
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—