Metacognitive activities in pupils' process of solving nonstandard problems
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10398802" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10398802 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=xJR3J9oL5u" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=xJR3J9oL5u</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21062/ujep/328.2019/a/2533-7106/OJPPE/2019/3/16" target="_blank" >10.21062/ujep/328.2019/a/2533-7106/OJPPE/2019/3/16</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
METAKOGNITIVNÍ PROJEVY U ŽÁKŮ S NADÁNÍM V PRŮBĚHU ŘEŠENÍ NESTANDARDNÍCH ÚLOH
Original language description
Všechny děti mají právo být vzdělávány, a to v prostředí, které je rozvíjí optimálně do jejich osobního maxima. Mají také právo pracovat ve společné sociální skupině. Je zřejmé, že naplňováním myšlenek inkluze vznikají třídy výkonově značně heterogenní a mentální rozpětí žáků vjedné třídě je značné. To klade nesmírné nároky na učitele, na jeho schopnost diferencovat výuku a pohotově individualizovat zadání úloh. Podpora žáků s SPU se intenzivně řeší, ale systematická podpora žáků snadáním zatím rozšířena není. Včlánku seznamujeme s prvními výsledky výzkumu, ve kterém se věnujeme žákům nadaným a snažíme se popsat jejich metakognitivní procesy. Cílem je lépe těmto žákům porozumět a poznatky využít pro jejich efektivnější výuku.
Czech name
METAKOGNITIVNÍ PROJEVY U ŽÁKŮ S NADÁNÍM V PRŮBĚHU ŘEŠENÍ NESTANDARDNÍCH ÚLOH
Czech description
Všechny děti mají právo být vzdělávány, a to v prostředí, které je rozvíjí optimálně do jejich osobního maxima. Mají také právo pracovat ve společné sociální skupině. Je zřejmé, že naplňováním myšlenek inkluze vznikají třídy výkonově značně heterogenní a mentální rozpětí žáků vjedné třídě je značné. To klade nesmírné nároky na učitele, na jeho schopnost diferencovat výuku a pohotově individualizovat zadání úloh. Podpora žáků s SPU se intenzivně řeší, ale systematická podpora žáků snadáním zatím rozšířena není. Včlánku seznamujeme s prvními výsledky výzkumu, ve kterém se věnujeme žákům nadaným a snažíme se popsat jejich metakognitivní procesy. Cílem je lépe těmto žákům porozumět a poznatky využít pro jejich efektivnější výuku.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Online Journal of Primary and Preschool Education
ISSN
2533-7106
e-ISSN
—
Volume of the periodical
3
Issue of the periodical within the volume
1 (2019)
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
16-26
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—