All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teacher use of textbooks

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10403494" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10403494 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Práce učitelů s učebnicemi

  • Original language description

    Publikace se zaměřuje na problematiku výběru a užívání výukových zdrojů se zvláštním důrazem na užívání učebnic. Snaží se o komplexní přístup k zkoumání této problematiky - sleduje užívání výukových zdrojů při přípravě učitelů na výuku, zabývá se otázkami výběru zdrojů a faktorů, které jej ovlivňují, adaptací zdrojů s ohledem na potřeby žáků, vlastnostmi výukových zdrojů, které učitelé preferují. Samotné výzkumné šetření, o kterém publikace referuje, je zaměřeno na užívání učebnic ke vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. V první části publikace shrnuje teoretické znalosti vážící se k učebnicím jako didaktickým prostředkům, kurikulárním projektům a produktům s určitými vlastnostmi a funkcemi, poznatky vážící se k funkcím učebnic a žákovu učení z učebnic. Tyto poznatky jsou pak zasazeny do širšího kontextu zjištění z již realizovaných výzkumů, které se týkají učebnic a jejich výběru a užívání. Druhou část publikace tvoří popis a výsledky realizovaného výzkumu zaměřeného na užívání učebnic prvouky, přírodovědy a vlastivědy učiteli na 1. stupni ZŠ. Kombinace výsledků kvalitativního a kvantitativního šetření přináší vhled do reality užívání učebnic v české primární škole, který může pomoci porozumět potřebám učitelů a umožnit nasměrování jejich podpory adekvátním způsobem tak, aby mohli učitelé ve svých třídách zprostředkovat žákům žádoucím způsobem žádoucí vzdělávací obsah. Tato podpora může mít mj. podobu moderních výukových materiálů a moderních modelů vzdělávání zaměřených na to, jak tyto výukové materiály (včetně učebnic) využívat.

  • Czech name

    Práce učitelů s učebnicemi

  • Czech description

    Publikace se zaměřuje na problematiku výběru a užívání výukových zdrojů se zvláštním důrazem na užívání učebnic. Snaží se o komplexní přístup k zkoumání této problematiky - sleduje užívání výukových zdrojů při přípravě učitelů na výuku, zabývá se otázkami výběru zdrojů a faktorů, které jej ovlivňují, adaptací zdrojů s ohledem na potřeby žáků, vlastnostmi výukových zdrojů, které učitelé preferují. Samotné výzkumné šetření, o kterém publikace referuje, je zaměřeno na užívání učebnic ke vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. V první části publikace shrnuje teoretické znalosti vážící se k učebnicím jako didaktickým prostředkům, kurikulárním projektům a produktům s určitými vlastnostmi a funkcemi, poznatky vážící se k funkcím učebnic a žákovu učení z učebnic. Tyto poznatky jsou pak zasazeny do širšího kontextu zjištění z již realizovaných výzkumů, které se týkají učebnic a jejich výběru a užívání. Druhou část publikace tvoří popis a výsledky realizovaného výzkumu zaměřeného na užívání učebnic prvouky, přírodovědy a vlastivědy učiteli na 1. stupni ZŠ. Kombinace výsledků kvalitativního a kvantitativního šetření přináší vhled do reality užívání učebnic v české primární škole, který může pomoci porozumět potřebám učitelů a umožnit nasměrování jejich podpory adekvátním způsobem tak, aby mohli učitelé ve svých třídách zprostředkovat žákům žádoucím způsobem žádoucí vzdělávací obsah. Tato podpora může mít mj. podobu moderních výukových materiálů a moderních modelů vzdělávání zaměřených na to, jak tyto výukové materiály (včetně učebnic) využívat.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7603-081-7

  • Number of pages

    207

  • Publisher name

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book