Visual Perception as an Important Determining Factor of Communication Development in Pupils with Hearing Impairment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10416065" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10416065 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zrakové vnímání jako významný determinant rozvoje komunikace u žáků se sluchovým postižením
Original language description
Příspěvek se věnuje významu zrakového vnímání jako podstatného determinantu rozvoje komunikačních kompetencí každého člověka. Prezentovaná výzkumná část je zaměřena na žáky s těžkým sluchovým postižením, u nichž zrakové vnímání představuje důležitý kompenzační prostředek, který může nahrazovat nefunkční sluch. Ze závěrů výzkumu sledujícího úroveň zrakového vnímání a rovněž úroveň komunikačních kompetencí u žáků s těžkým sluchovým postižením vyplývá, že nelze při jejich vzdělávání spoléhat výhradně na vizuální příjem informací, ale ideálně využívat minimálně bisenzorickou percepci.
Czech name
Zrakové vnímání jako významný determinant rozvoje komunikace u žáků se sluchovým postižením
Czech description
Příspěvek se věnuje významu zrakového vnímání jako podstatného determinantu rozvoje komunikačních kompetencí každého člověka. Prezentovaná výzkumná část je zaměřena na žáky s těžkým sluchovým postižením, u nichž zrakové vnímání představuje důležitý kompenzační prostředek, který může nahrazovat nefunkční sluch. Ze závěrů výzkumu sledujícího úroveň zrakového vnímání a rovněž úroveň komunikačních kompetencí u žáků s těžkým sluchovým postižením vyplývá, že nelze při jejich vzdělávání spoléhat výhradně na vizuální příjem informací, ale ideálně využívat minimálně bisenzorickou percepci.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Existence a koexistence ve filozofické, speciálněpedagogické a psychologické reflexi. Inkluzivní škola
ISBN
978-80-7603-154-8
Number of pages of the result
8
Pages from-to
467-474
Number of pages of the book
534
Publisher name
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—