All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Visual Perception as an Important Determining Factor of Communication Development in Pupils with Hearing Impairment

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10416065" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10416065 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zrakové vnímání jako významný determinant rozvoje komunikace u žáků se sluchovým postižením

  • Original language description

    Příspěvek se věnuje významu zrakového vnímání jako podstatného determinantu rozvoje komunikačních kompetencí každého člověka. Prezentovaná výzkumná část je zaměřena na žáky s těžkým sluchovým postižením, u nichž zrakové vnímání představuje důležitý kompenzační prostředek, který může nahrazovat nefunkční sluch. Ze závěrů výzkumu sledujícího úroveň zrakového vnímání a rovněž úroveň komunikačních kompetencí u žáků s těžkým sluchovým postižením vyplývá, že nelze při jejich vzdělávání spoléhat výhradně na vizuální příjem informací, ale ideálně využívat minimálně bisenzorickou percepci.

  • Czech name

    Zrakové vnímání jako významný determinant rozvoje komunikace u žáků se sluchovým postižením

  • Czech description

    Příspěvek se věnuje významu zrakového vnímání jako podstatného determinantu rozvoje komunikačních kompetencí každého člověka. Prezentovaná výzkumná část je zaměřena na žáky s těžkým sluchovým postižením, u nichž zrakové vnímání představuje důležitý kompenzační prostředek, který může nahrazovat nefunkční sluch. Ze závěrů výzkumu sledujícího úroveň zrakového vnímání a rovněž úroveň komunikačních kompetencí u žáků s těžkým sluchovým postižením vyplývá, že nelze při jejich vzdělávání spoléhat výhradně na vizuální příjem informací, ale ideálně využívat minimálně bisenzorickou percepci.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Existence a koexistence ve filozofické, speciálněpedagogické a psychologické reflexi. Inkluzivní škola

  • ISBN

    978-80-7603-154-8

  • Number of pages of the result

    8

  • Pages from-to

    467-474

  • Number of pages of the book

    534

  • Publisher name

    Univerzita Karlova Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter