All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Possibilities of using statistical methods of a research tool for testing pupils knowledge of arthropods within an ecological and systematic approach at selected schools in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10430268" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10430268 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Rw6g2_6E4f" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Rw6g2_6E4f</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Možnosti využití statistických metod výzkumného nástroje pro testování znalostí žáků o členovcích v rámci ekologického a systematického přístupu na vybraných školách v České republice

  • Original language description

    Příspěvek prezentuje využití statistických metod a jejich vhodnou aplikovatelnost při vyhodnocování znalostí žáků 6., 7. a 8. ročníků se zohledněním rozdílného přístupu k výuce přírodopisu. Jsou zde popsány použité statistické metody, a to analýza rozptylu neboli Anova, krabicové grafy a doplňkové tabulky s číselnými údaji. Prepilotně získaná data byla vyhodnocena statistickým programem Statistica 12. Prepilotní sběr dat byl proveden na třech základních školách a jednom nižším gymnáziu na začátku školního roku (2019/2020), celkem na 342 respondentech v rámci Prahy a Středočeského kraje. Cílem příspěvku je zjistit, jak se liší úroveň všeobecných znalostí o členovcích dle systematického a ekologického přístupu u žáků 6., 7. a 8. tříd ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda - přírodopis/biologie na druhém stupni základních škol a na nižším gymnáziu v České republice. Výsledky pilotního měření ukázaly, že žáci učeni dle ekologického přístupu dosahovali z prepilotního testování vyššího bodového skóre než žáci učeni dle systematického přístupu. V rámci jednotlivých ročníků vyplynulo, že autorský výzkumný nástroj byl obtížnější pro žáky v rámci systematického přístupu než pro žáky v rámci ekologického přístupu.

  • Czech name

    Možnosti využití statistických metod výzkumného nástroje pro testování znalostí žáků o členovcích v rámci ekologického a systematického přístupu na vybraných školách v České republice

  • Czech description

    Příspěvek prezentuje využití statistických metod a jejich vhodnou aplikovatelnost při vyhodnocování znalostí žáků 6., 7. a 8. ročníků se zohledněním rozdílného přístupu k výuce přírodopisu. Jsou zde popsány použité statistické metody, a to analýza rozptylu neboli Anova, krabicové grafy a doplňkové tabulky s číselnými údaji. Prepilotně získaná data byla vyhodnocena statistickým programem Statistica 12. Prepilotní sběr dat byl proveden na třech základních školách a jednom nižším gymnáziu na začátku školního roku (2019/2020), celkem na 342 respondentech v rámci Prahy a Středočeského kraje. Cílem příspěvku je zjistit, jak se liší úroveň všeobecných znalostí o členovcích dle systematického a ekologického přístupu u žáků 6., 7. a 8. tříd ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda - přírodopis/biologie na druhém stupni základních škol a na nižším gymnáziu v České republice. Výsledky pilotního měření ukázaly, že žáci učeni dle ekologického přístupu dosahovali z prepilotního testování vyššího bodového skóre než žáci učeni dle systematického přístupu. V rámci jednotlivých ročníků vyplynulo, že autorský výzkumný nástroj byl obtížnější pro žáky v rámci systematického přístupu než pro žáky v rámci ekologického přístupu.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, Universitas Catholica Ružomberok

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    20

  • Issue of the periodical within the volume

    5

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    296-307

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database