All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Invisible but displayng and talking

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10433714" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10433714 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=vV~M48oHEL" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=vV~M48oHEL</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Neviditelní, kteří ukazují a vyprávějí

  • Original language description

    Teoretická studie leží na pomezí výtvarné edukace, vizuální kultury a teorie umění. Snaží se zasadit problematiku reflektivního výtvarného portfolia do kontextu teorie umění a vizuální kultury. Rámuje popis konkrétních didaktických postupů a situací teoretickým uvažováním. Představuje portfolio, které systematicky mapuje výuku výtvarné výchovy v primární škole mezi lety 2016-2020. Tento rozsáhlý soubor prezentuje jako archív ležící na hranici dokumentu, estetiky a pedagogiky, a to na příkladu jednoho vybraného alba. Text zkoumá hlavní principy práce s portfoliem: intertextualitu, povahu fotografického obrazu, reprodukovatelnost digitální fotografie a selektivitu archivu. Na základě uvedených teoretických východisek sleduje analogie mezi postupy, které užívá učitel/ka a těmi, které užívá kurátor/ka. Uvažuje o kompetencích učitele výtvarné výchovy v oblasti teorie a dějin umění a ukazuje situace, v nichž učitel/ka výtvarné výchovy potřebuje znalosti umění. Závěry studie budou uplatněny v profesní přípravě učitelů.

  • Czech name

    Neviditelní, kteří ukazují a vyprávějí

  • Czech description

    Teoretická studie leží na pomezí výtvarné edukace, vizuální kultury a teorie umění. Snaží se zasadit problematiku reflektivního výtvarného portfolia do kontextu teorie umění a vizuální kultury. Rámuje popis konkrétních didaktických postupů a situací teoretickým uvažováním. Představuje portfolio, které systematicky mapuje výuku výtvarné výchovy v primární škole mezi lety 2016-2020. Tento rozsáhlý soubor prezentuje jako archív ležící na hranici dokumentu, estetiky a pedagogiky, a to na příkladu jednoho vybraného alba. Text zkoumá hlavní principy práce s portfoliem: intertextualitu, povahu fotografického obrazu, reprodukovatelnost digitální fotografie a selektivitu archivu. Na základě uvedených teoretických východisek sleduje analogie mezi postupy, které užívá učitel/ka a těmi, které užívá kurátor/ka. Uvažuje o kompetencích učitele výtvarné výchovy v oblasti teorie a dějin umění a ukazuje situace, v nichž učitel/ka výtvarné výchovy potřebuje znalosti umění. Závěry studie budou uplatněny v profesní přípravě učitelů.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Výtvarná výchova

  • ISSN

    1210-3691

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2021

  • Issue of the periodical within the volume

    61 (1-2)

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    22

  • Pages from-to

    6-27

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database