Support for appropriate behaviour in online teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10446083" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10446083 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=s2mCkIwSz_" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=s2mCkIwSz_</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Podpora vhodného chování při online výuce
Original language description
Celosvětová pandemie COVID - 19 významně ovlivnila a dále ovlivňuje mnoho oblastí našeho života, včetně psychické pohody a socio-emočních potřeb. Současná nejistá doba a související psychická zátěž také negativně působí na chování dospělých i žáků. Ve školním kontextu je pak nutné respektovat zvýšenou psychickou zátěž žáků a nevhodné chování žáků řešit citlivými a efektivními způsoby, a také předcházet dalším konfliktům. Článek si klade za cíl diskutovat možnosti využití konceptu pozitivní podpory chování (PBIS) jakožto souboru metod určených k podpoře vhodného chování žáků během distanční výuky při realizaci vzdělávacích aktivit s využitím online platforem. Důraz je v textu kladen především na možnosti prevence nevhodného chování a principy preventivní podpory chování v rámci celého třídního, potažmo školního kolektivu, což odpovídá podpoře I. úrovně představovaného systému PBIS. Vzhledem k obsáhlosti celého systému jsou II. a III. úroveň v textu pouze krátce představeny. Jako metoda práce byla zvolena obsahová analýza zahraničních i domácích studií a zahraničních metodických materiálů vypracovaných pro systém PBIS.
Czech name
Podpora vhodného chování při online výuce
Czech description
Celosvětová pandemie COVID - 19 významně ovlivnila a dále ovlivňuje mnoho oblastí našeho života, včetně psychické pohody a socio-emočních potřeb. Současná nejistá doba a související psychická zátěž také negativně působí na chování dospělých i žáků. Ve školním kontextu je pak nutné respektovat zvýšenou psychickou zátěž žáků a nevhodné chování žáků řešit citlivými a efektivními způsoby, a také předcházet dalším konfliktům. Článek si klade za cíl diskutovat možnosti využití konceptu pozitivní podpory chování (PBIS) jakožto souboru metod určených k podpoře vhodného chování žáků během distanční výuky při realizaci vzdělávacích aktivit s využitím online platforem. Důraz je v textu kladen především na možnosti prevence nevhodného chování a principy preventivní podpory chování v rámci celého třídního, potažmo školního kolektivu, což odpovídá podpoře I. úrovně představovaného systému PBIS. Vzhledem k obsáhlosti celého systému jsou II. a III. úroveň v textu pouze krátce představeny. Jako metoda práce byla zvolena obsahová analýza zahraničních i domácích studií a zahraničních metodických materiálů vypracovaných pro systém PBIS.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Volume of the periodical
31
Issue of the periodical within the volume
1-2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
65-80
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—