All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Support for appropriate behaviour in online teaching

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10446083" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10446083 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=s2mCkIwSz_" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=s2mCkIwSz_</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Podpora vhodného chování při online výuce

  • Original language description

    Celosvětová pandemie COVID - 19 významně ovlivnila a dále ovlivňuje mnoho oblastí našeho života, včetně psychické pohody a socio-emočních potřeb. Současná nejistá doba a související psychická zátěž také negativně působí na chování dospělých i žáků. Ve školním kontextu je pak nutné respektovat zvýšenou psychickou zátěž žáků a nevhodné chování žáků řešit citlivými a efektivními způsoby, a také předcházet dalším konfliktům. Článek si klade za cíl diskutovat možnosti využití konceptu pozitivní podpory chování (PBIS) jakožto souboru metod určených k podpoře vhodného chování žáků během distanční výuky při realizaci vzdělávacích aktivit s využitím online platforem. Důraz je v textu kladen především na možnosti prevence nevhodného chování a principy preventivní podpory chování v rámci celého třídního, potažmo školního kolektivu, což odpovídá podpoře I. úrovně představovaného systému PBIS. Vzhledem k obsáhlosti celého systému jsou II. a III. úroveň v textu pouze krátce představeny. Jako metoda práce byla zvolena obsahová analýza zahraničních i domácích studií a zahraničních metodických materiálů vypracovaných pro systém PBIS.

  • Czech name

    Podpora vhodného chování při online výuce

  • Czech description

    Celosvětová pandemie COVID - 19 významně ovlivnila a dále ovlivňuje mnoho oblastí našeho života, včetně psychické pohody a socio-emočních potřeb. Současná nejistá doba a související psychická zátěž také negativně působí na chování dospělých i žáků. Ve školním kontextu je pak nutné respektovat zvýšenou psychickou zátěž žáků a nevhodné chování žáků řešit citlivými a efektivními způsoby, a také předcházet dalším konfliktům. Článek si klade za cíl diskutovat možnosti využití konceptu pozitivní podpory chování (PBIS) jakožto souboru metod určených k podpoře vhodného chování žáků během distanční výuky při realizaci vzdělávacích aktivit s využitím online platforem. Důraz je v textu kladen především na možnosti prevence nevhodného chování a principy preventivní podpory chování v rámci celého třídního, potažmo školního kolektivu, což odpovídá podpoře I. úrovně představovaného systému PBIS. Vzhledem k obsáhlosti celého systému jsou II. a III. úroveň v textu pouze krátce představeny. Jako metoda práce byla zvolena obsahová analýza zahraničních i domácích studií a zahraničních metodických materiálů vypracovaných pro systém PBIS.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    31

  • Issue of the periodical within the volume

    1-2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    65-80

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database