Environmental Literacy of ISCED 2 Pupils in the Czech Republic, Slovakia, Poland, Germany and Austria
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10443215" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10443215 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://vydavatelstvi.pedf.cuni.cz/index.php/2022/04/30/environmentalni-gramotnost-zaku/" target="_blank" >https://vydavatelstvi.pedf.cuni.cz/index.php/2022/04/30/environmentalni-gramotnost-zaku/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Environmentální gramotnost žáků úrovně ISCED 2 v České republice, Slovensku, Polsku, Německu a Rakousku
Original language description
Environmentální gramotnost reprezentuje míru environmentálních znalostí, proenvironmentálních postojů, senzitivity a environmentálně odpovědného chování. V rámci předkládaného výzkumu byl pomocí autorského nástroje analyzován vztah mezi dimenzemi environmentální gramotnosti a identifikovány její signifikantní determinanty. Výsledky se ve všech zemích téměř shodovaly. Mezi environmentálními postoji, senzitivitou a jednáním byl prokázán středně silný pozitivní vztah, na rozdíl od znalostí. Analýzy ukázaly, že environmentální gramotnost významně determinují pohlaví, ročník a volnočasové aktivity, a to pobyt v přírodě.
Czech name
Environmentální gramotnost žáků úrovně ISCED 2 v České republice, Slovensku, Polsku, Německu a Rakousku
Czech description
Environmentální gramotnost reprezentuje míru environmentálních znalostí, proenvironmentálních postojů, senzitivity a environmentálně odpovědného chování. V rámci předkládaného výzkumu byl pomocí autorského nástroje analyzován vztah mezi dimenzemi environmentální gramotnosti a identifikovány její signifikantní determinanty. Výsledky se ve všech zemích téměř shodovaly. Mezi environmentálními postoji, senzitivitou a jednáním byl prokázán středně silný pozitivní vztah, na rozdíl od znalostí. Analýzy ukázaly, že environmentální gramotnost významně determinují pohlaví, ročník a volnočasové aktivity, a to pobyt v přírodě.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7603-334-4
Number of pages
234
Publisher name
Vydavatelství PedF UK
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—