Distance Education from Lower Secondary Students' Point of View
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10445954" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10445954 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LPgo1mTqVT" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LPgo1mTqVT</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Distanční výuka z pohledu žáků 2. stupně základní školy
Original language description
Empirické šetření si klade za cíl prozkoumat pole názorů žáků na distanční výuku v době pandemie onemocnění covid-19 a karantény, vymezit a identifi kovat užitečnost výuky ve specifických podmínkách z pohledu žáků. Článek předkládá výsledky kvalitativní výzkumné sondy zaměřené na žákovské vnímání a hodnocení distanční výuky od října 2020 do května 2021, a to především v porovnání s výukou prezenční, jež distanční výuce předcházela a poté na ni navazovala. Žáci druhého stupně základní školy byli po návratu do školy vyzváni, aby písemně odpověděli na otázky týkající se jejich vnímání právě skončeného distančního vyučování. Při otevřeném kódování bylo identifikováno a interpretováno několik základních témat, která se ve výpovědích opakovala. Tyto vynořující se okruhy témat poskytly poměrně detailní náhled na to, jak děti na výrazné především formální, ale i obsahové změny ve vyučování nahlížely. Závěry pomáhají vymezit a identifikovat kvalitu výuky ve specifických podmínkách z pohledu těch, na něž je výuka zacílena - žáků samotných.
Czech name
Distanční výuka z pohledu žáků 2. stupně základní školy
Czech description
Empirické šetření si klade za cíl prozkoumat pole názorů žáků na distanční výuku v době pandemie onemocnění covid-19 a karantény, vymezit a identifi kovat užitečnost výuky ve specifických podmínkách z pohledu žáků. Článek předkládá výsledky kvalitativní výzkumné sondy zaměřené na žákovské vnímání a hodnocení distanční výuky od října 2020 do května 2021, a to především v porovnání s výukou prezenční, jež distanční výuce předcházela a poté na ni navazovala. Žáci druhého stupně základní školy byli po návratu do školy vyzváni, aby písemně odpověděli na otázky týkající se jejich vnímání právě skončeného distančního vyučování. Při otevřeném kódování bylo identifikováno a interpretováno několik základních témat, která se ve výpovědích opakovala. Tyto vynořující se okruhy témat poskytly poměrně detailní náhled na to, jak děti na výrazné především formální, ale i obsahové změny ve vyučování nahlížely. Závěry pomáhají vymezit a identifikovat kvalitu výuky ve specifických podmínkách z pohledu těch, na něž je výuka zacílena - žáků samotných.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
72
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
24
Pages from-to
255-278
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—