All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Learning Styles of Students with Learning Disabilities in a Secondary School

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10450223" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10450223 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0sc_.GSUxO" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0sc_.GSUxO</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Styly učení u žáků s SPU na druhém stupni základní školy

  • Original language description

    Tématem výzkumné studie jsou styly učení u žáků se specifi ckými poruchami učenína druhém stupni základní školy. Cílem práce je identifi kovat odlišnosti ve stylech učení žákůs SPU a žáků intaktních. Jde o kvantitativní výzkumnou studii. Výzkumný soubor tvoří žácidruhého stupně základní školy a nižšího stupně víceletého gymnázia. Kontrolní skupina seskládá z jedinců intaktních a experimentální skupinu tvoří jedinci, kterým bylo SPU již předemdiagnostikováno. Výzkumný vzorek tvoří 315 žáků (27 SPU, 288 intaktní) druhého stupně čivíceletého gymnázia s průměrným věkem 13,57 let. Ke sběru dat byl využit standardizovanýdotazník LSI, jehož autory jsou R. Dunnová, K. Dunn a G. E. Price. Tento dotazník vycházíz modelu stylů učení, za jehož vytvořením stáli zmínění autoři dotazníku. Na základě analýzydat byly zjištěny statisticky významné rozdíly v několika proměnných: vytrvalost, odpovědnost,autorita dospělých, taktilní učení a změna místa při učení. Z výzkumných dat vyplývá, že žácis SPU se vnímají jako méně vytrvalí a odpovědní než žáci intaktní. Dále také častěji preferujípřítomnost autority (rodič, učitel...) při učení a více jim vyhovuje měnit místo při učení. Žácis SPU preferují taktilní učení častěji než žáci intaktní.

  • Czech name

    Styly učení u žáků s SPU na druhém stupni základní školy

  • Czech description

    Tématem výzkumné studie jsou styly učení u žáků se specifi ckými poruchami učenína druhém stupni základní školy. Cílem práce je identifi kovat odlišnosti ve stylech učení žákůs SPU a žáků intaktních. Jde o kvantitativní výzkumnou studii. Výzkumný soubor tvoří žácidruhého stupně základní školy a nižšího stupně víceletého gymnázia. Kontrolní skupina seskládá z jedinců intaktních a experimentální skupinu tvoří jedinci, kterým bylo SPU již předemdiagnostikováno. Výzkumný vzorek tvoří 315 žáků (27 SPU, 288 intaktní) druhého stupně čivíceletého gymnázia s průměrným věkem 13,57 let. Ke sběru dat byl využit standardizovanýdotazník LSI, jehož autory jsou R. Dunnová, K. Dunn a G. E. Price. Tento dotazník vycházíz modelu stylů učení, za jehož vytvořením stáli zmínění autoři dotazníku. Na základě analýzydat byly zjištěny statisticky významné rozdíly v několika proměnných: vytrvalost, odpovědnost,autorita dospělých, taktilní učení a změna místa při učení. Z výzkumných dat vyplývá, že žácis SPU se vnímají jako méně vytrvalí a odpovědní než žáci intaktní. Dále také častěji preferujípřítomnost autority (rodič, učitel...) při učení a více jim vyhovuje měnit místo při učení. Žácis SPU preferují taktilní učení častěji než žáci intaktní.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání [online]

  • ISSN

    2533-7890

  • e-ISSN

    2533-7890

  • Volume of the periodical

    6

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    63-79

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database