Learning Styles of Students with Learning Disabilities in a Secondary School
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10450223" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10450223 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0sc_.GSUxO" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0sc_.GSUxO</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Styly učení u žáků s SPU na druhém stupni základní školy
Original language description
Tématem výzkumné studie jsou styly učení u žáků se specifi ckými poruchami učenína druhém stupni základní školy. Cílem práce je identifi kovat odlišnosti ve stylech učení žákůs SPU a žáků intaktních. Jde o kvantitativní výzkumnou studii. Výzkumný soubor tvoří žácidruhého stupně základní školy a nižšího stupně víceletého gymnázia. Kontrolní skupina seskládá z jedinců intaktních a experimentální skupinu tvoří jedinci, kterým bylo SPU již předemdiagnostikováno. Výzkumný vzorek tvoří 315 žáků (27 SPU, 288 intaktní) druhého stupně čivíceletého gymnázia s průměrným věkem 13,57 let. Ke sběru dat byl využit standardizovanýdotazník LSI, jehož autory jsou R. Dunnová, K. Dunn a G. E. Price. Tento dotazník vycházíz modelu stylů učení, za jehož vytvořením stáli zmínění autoři dotazníku. Na základě analýzydat byly zjištěny statisticky významné rozdíly v několika proměnných: vytrvalost, odpovědnost,autorita dospělých, taktilní učení a změna místa při učení. Z výzkumných dat vyplývá, že žácis SPU se vnímají jako méně vytrvalí a odpovědní než žáci intaktní. Dále také častěji preferujípřítomnost autority (rodič, učitel...) při učení a více jim vyhovuje měnit místo při učení. Žácis SPU preferují taktilní učení častěji než žáci intaktní.
Czech name
Styly učení u žáků s SPU na druhém stupni základní školy
Czech description
Tématem výzkumné studie jsou styly učení u žáků se specifi ckými poruchami učenína druhém stupni základní školy. Cílem práce je identifi kovat odlišnosti ve stylech učení žákůs SPU a žáků intaktních. Jde o kvantitativní výzkumnou studii. Výzkumný soubor tvoří žácidruhého stupně základní školy a nižšího stupně víceletého gymnázia. Kontrolní skupina seskládá z jedinců intaktních a experimentální skupinu tvoří jedinci, kterým bylo SPU již předemdiagnostikováno. Výzkumný vzorek tvoří 315 žáků (27 SPU, 288 intaktní) druhého stupně čivíceletého gymnázia s průměrným věkem 13,57 let. Ke sběru dat byl využit standardizovanýdotazník LSI, jehož autory jsou R. Dunnová, K. Dunn a G. E. Price. Tento dotazník vycházíz modelu stylů učení, za jehož vytvořením stáli zmínění autoři dotazníku. Na základě analýzydat byly zjištěny statisticky významné rozdíly v několika proměnných: vytrvalost, odpovědnost,autorita dospělých, taktilní učení a změna místa při učení. Z výzkumných dat vyplývá, že žácis SPU se vnímají jako méně vytrvalí a odpovědní než žáci intaktní. Dále také častěji preferujípřítomnost autority (rodič, učitel...) při učení a více jim vyhovuje měnit místo při učení. Žácis SPU preferují taktilní učení častěji než žáci intaktní.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání [online]
ISSN
2533-7890
e-ISSN
2533-7890
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
63-79
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—