SUPPORT TOOLS IN EDUCATION - THE IMPACT OF INCREASING OF THE TIME ALLOWANCE ON THE PERFORMANCE OF PUPILS WITH SPECIFIC LEARNING DISABILITIES
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10452344" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10452344 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=8Ze22X77eS" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=8Ze22X77eS</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.29364/epsy.454" target="_blank" >10.29364/epsy.454</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Podpůrná opatření ve vzdělávání - vliv navýšení časové dotace na výkon žáků se specifickými poruchami učení
Original language description
Výzkumná práce se zaměřuje na analýzu oblasti podpůrných opatření ve vzdělávání žáků sespeciálními vzdělávacími potřebami. Hlavní oblastí studie je navyšování časové dotace na práci žákůse specifickými poruchami učení, což je jedna z nejčastěji volených forem podpory pro tyto žáky.Byla provedena kvantitativní analýza výkonu žáků 9. tříd základních škol. Výzkumný souborobsahoval žáky se SPU (N=31) a intaktní žáky (N=188). Žáci pracovali na Testu struktury inteligenceI-S-T 2000 R a jejich výkony byly následně statisticky zpracovány. Žáci se SPU měli k dispozicio 25 % na práci více, než žáci intaktní, ale byli hodnoceni také v základním čase. Pracovalo se s jejichvýkonem v podobě hrubých skórů (tedy fakticky správně vyplněných položek), hrubé skóre senepřevádělo na inteligenční kvocient. Statisticky významné výsledky byly zjištěny v následujícíchoblastech. Žáci se SPU podali v rámci své skupiny statisticky významně lepší výkon, pokud pracovalis navýšením času (než v čase základním), a to ve všech hodnocených škálách i subtestech.Při hodnocení rozdílu mezi žáky se SPU a intaktní skupinou žáků dosahovali žáci se SPU s přidanýmčasem navíc statisticky významně lepších výkonů ve figurální škále testu a v subtestu Výběr obrazců;statisticky významně horší výkon podali v numerickém subtestu Číselné řady. Pokud pracovali žácise SPU a intaktní skupina žáků ve stejném (základním) čase, pak byli intaktní žáci statistickyvýznamně úspěšnější v numerické škále. V rámci verbální škály nebyly zjištěny žádné statistickyvýznamné rozdíly ve výkonech, což je překvapivým zjištěním.
Czech name
Podpůrná opatření ve vzdělávání - vliv navýšení časové dotace na výkon žáků se specifickými poruchami učení
Czech description
Výzkumná práce se zaměřuje na analýzu oblasti podpůrných opatření ve vzdělávání žáků sespeciálními vzdělávacími potřebami. Hlavní oblastí studie je navyšování časové dotace na práci žákůse specifickými poruchami učení, což je jedna z nejčastěji volených forem podpory pro tyto žáky.Byla provedena kvantitativní analýza výkonu žáků 9. tříd základních škol. Výzkumný souborobsahoval žáky se SPU (N=31) a intaktní žáky (N=188). Žáci pracovali na Testu struktury inteligenceI-S-T 2000 R a jejich výkony byly následně statisticky zpracovány. Žáci se SPU měli k dispozicio 25 % na práci více, než žáci intaktní, ale byli hodnoceni také v základním čase. Pracovalo se s jejichvýkonem v podobě hrubých skórů (tedy fakticky správně vyplněných položek), hrubé skóre senepřevádělo na inteligenční kvocient. Statisticky významné výsledky byly zjištěny v následujícíchoblastech. Žáci se SPU podali v rámci své skupiny statisticky významně lepší výkon, pokud pracovalis navýšením času (než v čase základním), a to ve všech hodnocených škálách i subtestech.Při hodnocení rozdílu mezi žáky se SPU a intaktní skupinou žáků dosahovali žáci se SPU s přidanýmčasem navíc statisticky významně lepších výkonů ve figurální škále testu a v subtestu Výběr obrazců;statisticky významně horší výkon podali v numerickém subtestu Číselné řady. Pokud pracovali žácise SPU a intaktní skupina žáků ve stejném (základním) čase, pak byli intaktní žáci statistickyvýznamně úspěšnější v numerické škále. V rámci verbální škály nebyly zjištěny žádné statistickyvýznamné rozdíly ve výkonech, což je překvapivým zjištěním.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
E-psychologie
ISSN
1802-8853
e-ISSN
—
Volume of the periodical
16
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
27-42
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—