All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

SUPPORT TOOLS IN EDUCATION - THE IMPACT OF INCREASING OF THE TIME ALLOWANCE ON THE PERFORMANCE OF PUPILS WITH SPECIFIC LEARNING DISABILITIES

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10452344" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10452344 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=8Ze22X77eS" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=8Ze22X77eS</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.29364/epsy.454" target="_blank" >10.29364/epsy.454</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Podpůrná opatření ve vzdělávání - vliv navýšení časové dotace na výkon žáků se specifickými poruchami učení

  • Original language description

    Výzkumná práce se zaměřuje na analýzu oblasti podpůrných opatření ve vzdělávání žáků sespeciálními vzdělávacími potřebami. Hlavní oblastí studie je navyšování časové dotace na práci žákůse specifickými poruchami učení, což je jedna z nejčastěji volených forem podpory pro tyto žáky.Byla provedena kvantitativní analýza výkonu žáků 9. tříd základních škol. Výzkumný souborobsahoval žáky se SPU (N=31) a intaktní žáky (N=188). Žáci pracovali na Testu struktury inteligenceI-S-T 2000 R a jejich výkony byly následně statisticky zpracovány. Žáci se SPU měli k dispozicio 25 % na práci více, než žáci intaktní, ale byli hodnoceni také v základním čase. Pracovalo se s jejichvýkonem v podobě hrubých skórů (tedy fakticky správně vyplněných položek), hrubé skóre senepřevádělo na inteligenční kvocient. Statisticky významné výsledky byly zjištěny v následujícíchoblastech. Žáci se SPU podali v rámci své skupiny statisticky významně lepší výkon, pokud pracovalis navýšením času (než v čase základním), a to ve všech hodnocených škálách i subtestech.Při hodnocení rozdílu mezi žáky se SPU a intaktní skupinou žáků dosahovali žáci se SPU s přidanýmčasem navíc statisticky významně lepších výkonů ve figurální škále testu a v subtestu Výběr obrazců;statisticky významně horší výkon podali v numerickém subtestu Číselné řady. Pokud pracovali žácise SPU a intaktní skupina žáků ve stejném (základním) čase, pak byli intaktní žáci statistickyvýznamně úspěšnější v numerické škále. V rámci verbální škály nebyly zjištěny žádné statistickyvýznamné rozdíly ve výkonech, což je překvapivým zjištěním.

  • Czech name

    Podpůrná opatření ve vzdělávání - vliv navýšení časové dotace na výkon žáků se specifickými poruchami učení

  • Czech description

    Výzkumná práce se zaměřuje na analýzu oblasti podpůrných opatření ve vzdělávání žáků sespeciálními vzdělávacími potřebami. Hlavní oblastí studie je navyšování časové dotace na práci žákůse specifickými poruchami učení, což je jedna z nejčastěji volených forem podpory pro tyto žáky.Byla provedena kvantitativní analýza výkonu žáků 9. tříd základních škol. Výzkumný souborobsahoval žáky se SPU (N=31) a intaktní žáky (N=188). Žáci pracovali na Testu struktury inteligenceI-S-T 2000 R a jejich výkony byly následně statisticky zpracovány. Žáci se SPU měli k dispozicio 25 % na práci více, než žáci intaktní, ale byli hodnoceni také v základním čase. Pracovalo se s jejichvýkonem v podobě hrubých skórů (tedy fakticky správně vyplněných položek), hrubé skóre senepřevádělo na inteligenční kvocient. Statisticky významné výsledky byly zjištěny v následujícíchoblastech. Žáci se SPU podali v rámci své skupiny statisticky významně lepší výkon, pokud pracovalis navýšením času (než v čase základním), a to ve všech hodnocených škálách i subtestech.Při hodnocení rozdílu mezi žáky se SPU a intaktní skupinou žáků dosahovali žáci se SPU s přidanýmčasem navíc statisticky významně lepších výkonů ve figurální škále testu a v subtestu Výběr obrazců;statisticky významně horší výkon podali v numerickém subtestu Číselné řady. Pokud pracovali žácise SPU a intaktní skupina žáků ve stejném (základním) čase, pak byli intaktní žáci statistickyvýznamně úspěšnější v numerické škále. V rámci verbální škály nebyly zjištěny žádné statistickyvýznamné rozdíly ve výkonech, což je překvapivým zjištěním.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    E-psychologie

  • ISSN

    1802-8853

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    16

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    27-42

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database