All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Talented students in Art Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10455573" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10455573 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Zwr7SGrdkg" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Zwr7SGrdkg</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Talentovaní žáci ve výtvarné výchově

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá problematikou nadání v kontextu školní výtvarnévýchovy. Otevírá téma, které nebylo v České republice doposud systematickyzpracováno. Vychází z empirické studie vzniklé v rámci diplomovépráce. Autorka se v ní tázala výtvarných pedagogů, jak rozpoznávajía charakterizují talentované žáky a jak s nimi ve výtvarné výchově pracují.Dále se ptala, jaké výtvarné aktivity považují za vhodné pro jejich rozvoj.Studenti byli dotazováni na totéž a také na svůj vztah k předmětu výtvarnávýchova. Výzkumná data byla interpretována v kontextu relevantníchkurikulárních dokumentů, jejichž stručný přehled text též přináší.Výsledky ukazují, že oslovení učitelé výtvarné výchovy označují jakotalentované žáky s rozvinutou kreativitou, bohatou fantazií, nacházejícíoriginální způsoby řešení, kteří ovládají výtvarné techniky a projevujízvýšený zájem o výtvarnou činnost. Učitelé i studenti se v charakteristicevýtvarného talentu shodují. Za talent rozvíjející jsou považovány otevřenétransformativní aktivity s dostatečným prostorem pro osobitou výpověďa kreativitu. Příspěvek představuje ukázku tvůrčí aktivity včetně vizuálníchrealizací. Na základě provedené analýzy formuluje doporučení provzdělávání talentovaných žáků ve výtvarné výchově.

  • Czech name

    Talentovaní žáci ve výtvarné výchově

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá problematikou nadání v kontextu školní výtvarnévýchovy. Otevírá téma, které nebylo v České republice doposud systematickyzpracováno. Vychází z empirické studie vzniklé v rámci diplomovépráce. Autorka se v ní tázala výtvarných pedagogů, jak rozpoznávajía charakterizují talentované žáky a jak s nimi ve výtvarné výchově pracují.Dále se ptala, jaké výtvarné aktivity považují za vhodné pro jejich rozvoj.Studenti byli dotazováni na totéž a také na svůj vztah k předmětu výtvarnávýchova. Výzkumná data byla interpretována v kontextu relevantníchkurikulárních dokumentů, jejichž stručný přehled text též přináší.Výsledky ukazují, že oslovení učitelé výtvarné výchovy označují jakotalentované žáky s rozvinutou kreativitou, bohatou fantazií, nacházejícíoriginální způsoby řešení, kteří ovládají výtvarné techniky a projevujízvýšený zájem o výtvarnou činnost. Učitelé i studenti se v charakteristicevýtvarného talentu shodují. Za talent rozvíjející jsou považovány otevřenétransformativní aktivity s dostatečným prostorem pro osobitou výpověďa kreativitu. Příspěvek představuje ukázku tvůrčí aktivity včetně vizuálníchrealizací. Na základě provedené analýzy formuluje doporučení provzdělávání talentovaných žáků ve výtvarné výchově.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Výtvarná výchova

  • ISSN

    1210-3691

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    62

  • Issue of the periodical within the volume

    1-2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    6-19

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database