All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Subjective Theories about Teaching Grammar based on Research at Czech upper elementary school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10465132" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10465132 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eR5IcBWJK6" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eR5IcBWJK6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Subjektivní teorie mluvnice u učitelů českého jazyka na druhém stupni

  • Original language description

    Moderní oborová didaktika mateřského jazyka postuluje, že základním cílem výuky mateřského jazyka cíl komunikační a že výuka mluvnice má v rozvoji komunikačních dovedností podpůrnou funkci. Jak ovšem ukazují sondy do procesů výuky, v pedagogické praxi přetrvávají do značné míry gramaticko-normativní a formálně-kognitivní přístupy k jazykovému učivu a výuka mluvnice je chápána jako cíl sám o sobě. Existují různé příčiny této skutečnosti, ale zejména z mezinárodních výzkumů lze usoudit, že velký vliv mají tzv. subjektivní teorie učitelů.Naším cílem bylo prozkoumat tento fenomén na druhém stupni české základní školy. V našem článku představíme výsledky výzkumu zaměřeného na pojetí komunikačně-funkčního přístupu a pozici mluvnice v jazykovém vzdělávání u učitelů českého jazyka na druhém stupni ZŠ.

  • Czech name

    Subjektivní teorie mluvnice u učitelů českého jazyka na druhém stupni

  • Czech description

    Moderní oborová didaktika mateřského jazyka postuluje, že základním cílem výuky mateřského jazyka cíl komunikační a že výuka mluvnice má v rozvoji komunikačních dovedností podpůrnou funkci. Jak ovšem ukazují sondy do procesů výuky, v pedagogické praxi přetrvávají do značné míry gramaticko-normativní a formálně-kognitivní přístupy k jazykovému učivu a výuka mluvnice je chápána jako cíl sám o sobě. Existují různé příčiny této skutečnosti, ale zejména z mezinárodních výzkumů lze usoudit, že velký vliv mají tzv. subjektivní teorie učitelů.Naším cílem bylo prozkoumat tento fenomén na druhém stupni české základní školy. V našem článku představíme výsledky výzkumu zaměřeného na pojetí komunikačně-funkčního přístupu a pozici mluvnice v jazykovém vzdělávání u učitelů českého jazyka na druhém stupni ZŠ.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Český jazyk a literatura

  • ISSN

    0009-0786

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    73

  • Issue of the periodical within the volume

    5

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    215-220

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database