Teachers' knowledge and misconceptions about attention deficit hyperactivity disorder
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10465620" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10465620 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=hf3G289OK2" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=hf3G289OK2</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21062/edp.2023.004" target="_blank" >10.21062/edp.2023.004</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Znalosti a miskoncepce učitelů o poruše pozornosti s hyperaktivitou
Original language description
Článek prezentuje výsledky výzkumu na téma znalostí a mylných představ učitelů o poruše pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). Dobrá znalost problematiky tohoto spektrálního neurovývojového onemocnění, jeho příčin, projevů, možné terapie, podpory při edukaci této skupiny žáků, je jedním z předpokladů úspěchu žáků s ADHD ve škole. Na vzorku více než čtyř stovek učitelů 2. stupně základních škol v České republice jsme realizovali výzkumné šetření znalostí a miskoncepcí prostřednictvím škály The Knowledge of Attention Deficit Disorders Scale (KADDS). Zjišťovali jsme, jaké je úroveň znalostí učitelů o problematice ADHD, která oblast o tématu ADHD je učitelům nejméně známá a jaké mylné domněnky u učitelů přetrvávají. Zajímalo nás také, zda mezi učiteli, kteří mají zkušenost s výukou žáků s ADHD existují skupiny, u kterých jsou statisticky významné rozdíly v úrovni znalostí o problematice ADHD.
Czech name
Znalosti a miskoncepce učitelů o poruše pozornosti s hyperaktivitou
Czech description
Článek prezentuje výsledky výzkumu na téma znalostí a mylných představ učitelů o poruše pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). Dobrá znalost problematiky tohoto spektrálního neurovývojového onemocnění, jeho příčin, projevů, možné terapie, podpory při edukaci této skupiny žáků, je jedním z předpokladů úspěchu žáků s ADHD ve škole. Na vzorku více než čtyř stovek učitelů 2. stupně základních škol v České republice jsme realizovali výzkumné šetření znalostí a miskoncepcí prostřednictvím škály The Knowledge of Attention Deficit Disorders Scale (KADDS). Zjišťovali jsme, jaké je úroveň znalostí učitelů o problematice ADHD, která oblast o tématu ADHD je učitelům nejméně známá a jaké mylné domněnky u učitelů přetrvávají. Zajímalo nás také, zda mezi učiteli, kteří mají zkušenost s výukou žáků s ADHD existují skupiny, u kterých jsou statisticky významné rozdíly v úrovni znalostí o problematice ADHD.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
EduPort
ISSN
2695-0936
e-ISSN
2695-0936
Volume of the periodical
7
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
36-48
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—