All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teachers' knowledge and misconceptions about attention deficit hyperactivity disorder

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10465620" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10465620 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=hf3G289OK2" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=hf3G289OK2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21062/edp.2023.004" target="_blank" >10.21062/edp.2023.004</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Znalosti a miskoncepce učitelů o poruše pozornosti s hyperaktivitou

  • Original language description

    Článek prezentuje výsledky výzkumu na téma znalostí a mylných představ učitelů o poruše pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). Dobrá znalost problematiky tohoto spektrálního neurovývojového onemocnění, jeho příčin, projevů, možné terapie, podpory při edukaci této skupiny žáků, je jedním z předpokladů úspěchu žáků s ADHD ve škole. Na vzorku více než čtyř stovek učitelů 2. stupně základních škol v České republice jsme realizovali výzkumné šetření znalostí a miskoncepcí prostřednictvím škály The Knowledge of Attention Deficit Disorders Scale (KADDS). Zjišťovali jsme, jaké je úroveň znalostí učitelů o problematice ADHD, která oblast o tématu ADHD je učitelům nejméně známá a jaké mylné domněnky u učitelů přetrvávají. Zajímalo nás také, zda mezi učiteli, kteří mají zkušenost s výukou žáků s ADHD existují skupiny, u kterých jsou statisticky významné rozdíly v úrovni znalostí o problematice ADHD.

  • Czech name

    Znalosti a miskoncepce učitelů o poruše pozornosti s hyperaktivitou

  • Czech description

    Článek prezentuje výsledky výzkumu na téma znalostí a mylných představ učitelů o poruše pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). Dobrá znalost problematiky tohoto spektrálního neurovývojového onemocnění, jeho příčin, projevů, možné terapie, podpory při edukaci této skupiny žáků, je jedním z předpokladů úspěchu žáků s ADHD ve škole. Na vzorku více než čtyř stovek učitelů 2. stupně základních škol v České republice jsme realizovali výzkumné šetření znalostí a miskoncepcí prostřednictvím škály The Knowledge of Attention Deficit Disorders Scale (KADDS). Zjišťovali jsme, jaké je úroveň znalostí učitelů o problematice ADHD, která oblast o tématu ADHD je učitelům nejméně známá a jaké mylné domněnky u učitelů přetrvávají. Zajímalo nás také, zda mezi učiteli, kteří mají zkušenost s výukou žáků s ADHD existují skupiny, u kterých jsou statisticky významné rozdíly v úrovni znalostí o problematice ADHD.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    EduPort

  • ISSN

    2695-0936

  • e-ISSN

    2695-0936

  • Volume of the periodical

    7

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    36-48

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database