From practice to theory in teacher education: developing professional vision and pedagogical content knowledge in video clubs
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10469812" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10469812 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Od praxe k teorii ve vzdělávání učitelů: Rozvoj profesního vidění a didaktické znalosti obsahu v rámci videoklubů
Original language description
Oborová didaktika představuje nedílnou součást učitelské přípravy napříč všemi aprobačními předměty, ale i stupni vzdělávání. Kniha je o přípravném vzdělávání učitelů anglického jazyka, pojednává však zejména o využití videozáznamů reálné výuky v rámci tzv. Videoklubů jako součásti oborově didaktické přípravy. Jedná se o specializovaný přístup zaměřený na rozvoj didaktické znalosti obsahu a profesního vidění budoucích učitelů anglického jazyka, tedy toho, čeho si ve výuce všímají, a jak o viděném uvažují, a to především v kontextu didaktiky anglického jazyka a ve vztahu k výuce anglického jazyka. Přestože těžiště knihy spočívá v odhalování povahy profesního vidění, je úzce provázáno s profesním věděním a jednáním. Na základě teoretických východisek rozvoje (nejen) profesního vidění prostřednictvím Videoklubů na pozadí konceptu reflektivní praxe a propojení teoretické a praktické složky učitelské přípravy, přináší kniha výsledky výzkumného šetření, v rámci něhož byly ověřovány různé typy Videoklubů. Věříme, že kniha poslouží jako cenný zdroj teoretických i empirických poznatků, ale i jako inspirace pro pojetí přípravného vzdělávání učitelů.
Czech name
Od praxe k teorii ve vzdělávání učitelů: Rozvoj profesního vidění a didaktické znalosti obsahu v rámci videoklubů
Czech description
Oborová didaktika představuje nedílnou součást učitelské přípravy napříč všemi aprobačními předměty, ale i stupni vzdělávání. Kniha je o přípravném vzdělávání učitelů anglického jazyka, pojednává však zejména o využití videozáznamů reálné výuky v rámci tzv. Videoklubů jako součásti oborově didaktické přípravy. Jedná se o specializovaný přístup zaměřený na rozvoj didaktické znalosti obsahu a profesního vidění budoucích učitelů anglického jazyka, tedy toho, čeho si ve výuce všímají, a jak o viděném uvažují, a to především v kontextu didaktiky anglického jazyka a ve vztahu k výuce anglického jazyka. Přestože těžiště knihy spočívá v odhalování povahy profesního vidění, je úzce provázáno s profesním věděním a jednáním. Na základě teoretických východisek rozvoje (nejen) profesního vidění prostřednictvím Videoklubů na pozadí konceptu reflektivní praxe a propojení teoretické a praktické složky učitelské přípravy, přináší kniha výsledky výzkumného šetření, v rámci něhož byly ověřovány různé typy Videoklubů. Věříme, že kniha poslouží jako cenný zdroj teoretických i empirických poznatků, ale i jako inspirace pro pojetí přípravného vzdělávání učitelů.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-246-5334-1
Number of pages
547
Publisher name
Karolinum
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—