Students with Specifi c Needs at Faculty of Education, Charles University
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10471344" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10471344 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=WP6uK3sIab" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=WP6uK3sIab</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Studenti se specifickými potřebami na PedF UK
Original language description
Počet studentů se specifickými potřebami na českých vysokých školách každým rokem roste. Výjimkou není ani Univerzita Karlova, která navíc patří mezi univerzity s vůbec nejvyšším počtem studentů se specifickými potřebami v ČR. Zastoupení studentů se specifickými potřebami na jednotlivých jejích fakultách kolísá, přičemž mezi fakulty s nejvyšším počtem těchto studentů patří Pedagogická fakulta. Na rostoucí počet studentů se specifickými potřeba Pedagogická fakulta reaguje zvyšující se mírou podpory, kterou soustřeďuje do centrálního podpůrného pracoviště, zároveň však za účelem zefektivnění svého působení podporu poskytuje skrze různé kanály tak, aby ji studenti mohli čerpat právě v takové míře a způsobem, který je pro ně nejlepší, a současně své služby pravidelně evaluuje a upravuje podle potřeb studentů. Příspěvek se věnuje popisu podpory realizované na Pedagogické fakultě ve prospěch studentů se specifickými potřebami a přináší též poznatky z posledního evaluačního šetření realizovaného mezi studenty se specifickými potřebami.
Czech name
Studenti se specifickými potřebami na PedF UK
Czech description
Počet studentů se specifickými potřebami na českých vysokých školách každým rokem roste. Výjimkou není ani Univerzita Karlova, která navíc patří mezi univerzity s vůbec nejvyšším počtem studentů se specifickými potřebami v ČR. Zastoupení studentů se specifickými potřebami na jednotlivých jejích fakultách kolísá, přičemž mezi fakulty s nejvyšším počtem těchto studentů patří Pedagogická fakulta. Na rostoucí počet studentů se specifickými potřeba Pedagogická fakulta reaguje zvyšující se mírou podpory, kterou soustřeďuje do centrálního podpůrného pracoviště, zároveň však za účelem zefektivnění svého působení podporu poskytuje skrze různé kanály tak, aby ji studenti mohli čerpat právě v takové míře a způsobem, který je pro ně nejlepší, a současně své služby pravidelně evaluuje a upravuje podle potřeb studentů. Příspěvek se věnuje popisu podpory realizované na Pedagogické fakultě ve prospěch studentů se specifickými potřebami a přináší též poznatky z posledního evaluačního šetření realizovaného mezi studenty se specifickými potřebami.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání
ISSN
2533-7882
e-ISSN
2533-7890
Volume of the periodical
7
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
97-107
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—