All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Professional teacher training as a pathway to the child : a comparative study of initial education programmes for pre-school pedagogues in German-speaking countries

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10486299" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10486299 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/9788024658827" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14712/9788024658827</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/9788024658827" target="_blank" >10.14712/9788024658827</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Profesní příprava pedagoga jako cesta k dítěti : komparativní studie vzdělávacích programů pro předškolní pedagogy v německy mluvících zemích

  • Original language description

    Monografie představuje vývoj institucionální předškolní výchovy a profesní přípravy pedagogů v předškolním vzdělávání v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Podrobně komparuje pojetí vysokoškolské přípravy pedagogů v předškolním vzdělávání v německy mluvících zemích. Zvláštní pozornost věnuje bakalářským programům pedagogiky dětství (věk 0-10 let) v Německu a elementární pedagogiky (věk 0-6 let) v Rakousku, které v posledních dvaceti letech reprezentují nové programy odborné přípravy předškolních pedagogů v obou zemích. Monografie přináší výsledky výzkumu, který je zcela originální v kontextu české srovnávací pedagogiky. Charakterizuje současné trendy v německy mluvících zemích, které odrážejí vývoj profesní přípravy v Evropě - snahu o profesionalizaci a zvýšení podílu akademicky kvalifikovaného personálu v praxi. Představuje rozmanité formální charakteristiky programů (modularizace, interdisciplinární pojetí) a přístupy k pojetí profilů jejich absolventů (kompetenční orientace, pedagog jako reflektivní praktik, vědecký habitus absolventa). Hlouběji se zabývá tematickým zaměřením a ukazuje na odlišnosti v pojetí oborově-didaktických komponent ve studijních obsazích. Studijní programy v německy mluvících zemích se mohou stát inspirací pro další inovace profesní přípravy učitelůmateřských škol v České republice. Ukazují možnosti vývoje kvalifikačního studia, které klade důraz na rozvoj komunikačních kompetencí dětí, vícejazyčnosti a inkluze, na pedagogickou diagnostiku, partnerství s rodinou, management nebo práci v multiprofesním pedagogickém týmu v předškolním vzdělávání.

  • Czech name

    Profesní příprava pedagoga jako cesta k dítěti : komparativní studie vzdělávacích programů pro předškolní pedagogy v německy mluvících zemích

  • Czech description

    Monografie představuje vývoj institucionální předškolní výchovy a profesní přípravy pedagogů v předškolním vzdělávání v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Podrobně komparuje pojetí vysokoškolské přípravy pedagogů v předškolním vzdělávání v německy mluvících zemích. Zvláštní pozornost věnuje bakalářským programům pedagogiky dětství (věk 0-10 let) v Německu a elementární pedagogiky (věk 0-6 let) v Rakousku, které v posledních dvaceti letech reprezentují nové programy odborné přípravy předškolních pedagogů v obou zemích. Monografie přináší výsledky výzkumu, který je zcela originální v kontextu české srovnávací pedagogiky. Charakterizuje současné trendy v německy mluvících zemích, které odrážejí vývoj profesní přípravy v Evropě - snahu o profesionalizaci a zvýšení podílu akademicky kvalifikovaného personálu v praxi. Představuje rozmanité formální charakteristiky programů (modularizace, interdisciplinární pojetí) a přístupy k pojetí profilů jejich absolventů (kompetenční orientace, pedagog jako reflektivní praktik, vědecký habitus absolventa). Hlouběji se zabývá tematickým zaměřením a ukazuje na odlišnosti v pojetí oborově-didaktických komponent ve studijních obsazích. Studijní programy v německy mluvících zemích se mohou stát inspirací pro další inovace profesní přípravy učitelůmateřských škol v České republice. Ukazují možnosti vývoje kvalifikačního studia, které klade důraz na rozvoj komunikačních kompetencí dětí, vícejazyčnosti a inkluze, na pedagogickou diagnostiku, partnerství s rodinou, management nebo práci v multiprofesním pedagogickém týmu v předškolním vzdělávání.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-246-5879-7

  • Number of pages

    304

  • Publisher name

    Karolinum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book