PERMA5 - Evidence-based framework for building well-being of university employees
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10489024" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10489024 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=FF59ToSY5X" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=FF59ToSY5X</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2024.4509" target="_blank" >10.14712/23362189.2024.4509</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
PERMA5 – důkazy podložený rámec podpory well-beingu zaměstnanců vysokých škol
Original language description
Abstrakt: Zabývání se otázkami duševního zdraví mezi akademickými profesionálya personálem univerzit vyžaduje nasazení pozitivní psychologie a iniciativ podporujícíchpozitivní vzdělávání a pozitivního zdraví. Tento výzkumný projekt se soustředí na validaci škályTh e Employee Well-being Scale na českých univerzitách pro budoucí národní hodnocení s cílemzhodnotit well-being zaměstnanců univerzit a podpořit navrhování efektivních intervencí prozlepšení bio-psycho-sociálního zdraví akademického personálu na základě výsledků hodnocení.Vycházejíc z nové teorie well-beingu PERMA5, která nově zahrnuje autenticitu jako klíčovýstavební prvek, tento výzkumný projekt prezentuje komplexní rámec pro podporu well-beinguv akademickém prostředí. Škála Th e Employee Well-being Scale obsahuje 78 podkategoriíhodnotících well-being zaměstnanců univerzit prostřednictvím mechanismu sebehodnocenína škále 0 (nejsem spokojený/á) - 10 (jsem absolutně spokojený/á). Výzkumný projekt siklade za cíl podpořit iniciativy v oblasti well-beingu ve vysokém školství v České republicea pomoci systematicky měřit well-being zaměstnanců univerzit po celém světě, přičemž přispívák celkovému zlepšení kvality života akademických pracovníků.
Czech name
PERMA5 – důkazy podložený rámec podpory well-beingu zaměstnanců vysokých škol
Czech description
Abstrakt: Zabývání se otázkami duševního zdraví mezi akademickými profesionálya personálem univerzit vyžaduje nasazení pozitivní psychologie a iniciativ podporujícíchpozitivní vzdělávání a pozitivního zdraví. Tento výzkumný projekt se soustředí na validaci škályTh e Employee Well-being Scale na českých univerzitách pro budoucí národní hodnocení s cílemzhodnotit well-being zaměstnanců univerzit a podpořit navrhování efektivních intervencí prozlepšení bio-psycho-sociálního zdraví akademického personálu na základě výsledků hodnocení.Vycházejíc z nové teorie well-beingu PERMA5, která nově zahrnuje autenticitu jako klíčovýstavební prvek, tento výzkumný projekt prezentuje komplexní rámec pro podporu well-beinguv akademickém prostředí. Škála Th e Employee Well-being Scale obsahuje 78 podkategoriíhodnotících well-being zaměstnanců univerzit prostřednictvím mechanismu sebehodnocenína škále 0 (nejsem spokojený/á) - 10 (jsem absolutně spokojený/á). Výzkumný projekt siklade za cíl podpořit iniciativy v oblasti well-beingu ve vysokém školství v České republicea pomoci systematicky měřit well-being zaměstnanců univerzit po celém světě, přičemž přispívák celkovému zlepšení kvality života akademických pracovníků.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
2336-2189
Volume of the periodical
74
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
161-174
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—