Supporting the Resiliency of Pupils in Institutional Care
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10492008" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10492008 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eO6BPVFaif" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eO6BPVFaif</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Podpora odolnosti žáků v dětských domovech a v dětských domovech se školou
Original language description
Problematika resilientního potenciálu výchovně-vzdělávacích institucí není z hlediska výzkumného zájmu tématikou, která by byla neprobádaná. Specifičnost prostředí zařízení pro výkon ústavní výchovy v souvislosti s resilienční perspektivou nám však, především na poli českého výchovně-vzdělávacího systému, otevírá nové obzory. Příspěvek si klade za cíl diskutovat význam resilienční perspektivy v dětských domovech a dětských domovech se školou a popsat možné zdroje podpory resilience klientů těchto zařízení, s nimiž je pracováno v každodenní výchovně-vzdělávací realitě. Autoři zde předkládají výsledky kvalitativního výzkumného šetření, realizovaného s cílem identifikovat a vyhodnotit konkrétní praktické způsoby podpory resilience u dětí ve věku povinné školní docházky, které v každodenním životě zařízení realizují dětské domovy a dětské domovy se školou ve výchově a vzdělávání svých klientů.
Czech name
Podpora odolnosti žáků v dětských domovech a v dětských domovech se školou
Czech description
Problematika resilientního potenciálu výchovně-vzdělávacích institucí není z hlediska výzkumného zájmu tématikou, která by byla neprobádaná. Specifičnost prostředí zařízení pro výkon ústavní výchovy v souvislosti s resilienční perspektivou nám však, především na poli českého výchovně-vzdělávacího systému, otevírá nové obzory. Příspěvek si klade za cíl diskutovat význam resilienční perspektivy v dětských domovech a dětských domovech se školou a popsat možné zdroje podpory resilience klientů těchto zařízení, s nimiž je pracováno v každodenní výchovně-vzdělávací realitě. Autoři zde předkládají výsledky kvalitativního výzkumného šetření, realizovaného s cílem identifikovat a vyhodnotit konkrétní praktické způsoby podpory resilience u dětí ve věku povinné školní docházky, které v každodenním životě zařízení realizují dětské domovy a dětské domovy se školou ve výchově a vzdělávání svých klientů.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Volume of the periodical
34
Issue of the periodical within the volume
3-4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
30
Pages from-to
219-248
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—