All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Supporting the Resiliency of Pupils in Institutional Care

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10492008" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10492008 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eO6BPVFaif" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eO6BPVFaif</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Podpora odolnosti žáků v dětských domovech a v dětských domovech se školou

  • Original language description

    Problematika resilientního potenciálu výchovně-vzdělávacích institucí není z hlediska výzkumného zájmu tématikou, která by byla neprobádaná. Specifičnost prostředí zařízení pro výkon ústavní výchovy v souvislosti s resilienční perspektivou nám však, především na poli českého výchovně-vzdělávacího systému, otevírá nové obzory. Příspěvek si klade za cíl diskutovat význam resilienční perspektivy v dětských domovech a dětských domovech se školou a popsat možné zdroje podpory resilience klientů těchto zařízení, s nimiž je pracováno v každodenní výchovně-vzdělávací realitě. Autoři zde předkládají výsledky kvalitativního výzkumného šetření, realizovaného s cílem identifikovat a vyhodnotit konkrétní praktické způsoby podpory resilience u dětí ve věku povinné školní docházky, které v každodenním životě zařízení realizují dětské domovy a dětské domovy se školou ve výchově a vzdělávání svých klientů.

  • Czech name

    Podpora odolnosti žáků v dětských domovech a v dětských domovech se školou

  • Czech description

    Problematika resilientního potenciálu výchovně-vzdělávacích institucí není z hlediska výzkumného zájmu tématikou, která by byla neprobádaná. Specifičnost prostředí zařízení pro výkon ústavní výchovy v souvislosti s resilienční perspektivou nám však, především na poli českého výchovně-vzdělávacího systému, otevírá nové obzory. Příspěvek si klade za cíl diskutovat význam resilienční perspektivy v dětských domovech a dětských domovech se školou a popsat možné zdroje podpory resilience klientů těchto zařízení, s nimiž je pracováno v každodenní výchovně-vzdělávací realitě. Autoři zde předkládají výsledky kvalitativního výzkumného šetření, realizovaného s cílem identifikovat a vyhodnotit konkrétní praktické způsoby podpory resilience u dětí ve věku povinné školní docházky, které v každodenním životě zařízení realizují dětské domovy a dětské domovy se školou ve výchově a vzdělávání svých klientů.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    34

  • Issue of the periodical within the volume

    3-4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    30

  • Pages from-to

    219-248

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database