All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Outdoor Course as a Tool for Development of Social Relationships in a School Class

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F17%3A10369810" target="_blank" >RIV/00216208:11510/17:10369810 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Adaptační kurz jako nástroj změny sociálních vztahů ve třídním kolektivu

  • Original language description

    Článek připívá k objasnění významu adaptačních kurzů pro rozvoj sociálních vztahů v nově vznikajících školních kolektivech. Předkládaný text je pilotní studií k rozsáhlejšímu výzkumu. Výzkumný soubor tvořilo 17 žáků 6. třídy ZŠ Norbertov, průměrný věk 11,24 let, kteří se zúčastnili třídenního adaptačního kurzu zaměřeného na rozvoj týmové dynamiky, spolupráce, a vztahů ve skupině. Výzkum byl proveden formou dotazníkového šetření. Dvojí sběr dat, před začátkem a po skončení adaptačního kurzu, umožnil porovnat změny, které ve skupině během kurzu nastaly. Pro výzkum byla použita sociometrická metoda preferenčního záznamu ve skupině, na jejímž základě byly zhotoveny sociomapy znázorňující strukturu vztahů ve třídě. Celkový součet hodnocení v preferenčním záznamu všech žáků se zvýšil z 1583 bodů před kurzem na 1751 po kurzu. Při porovnání sociomap před a po kurzu lze na základě změny barevného rozložení vyčíst zvýšení náklonnosti a změnu struktury vztahů mezi členy skupiny. Sociomapování se ukázalo jako velice přehledná metoda pro zdokumentování pozitivního dopadu adaptačního kurzu na sociální vztahy ve třídním kolektivu.

  • Czech name

    Adaptační kurz jako nástroj změny sociálních vztahů ve třídním kolektivu

  • Czech description

    Článek připívá k objasnění významu adaptačních kurzů pro rozvoj sociálních vztahů v nově vznikajících školních kolektivech. Předkládaný text je pilotní studií k rozsáhlejšímu výzkumu. Výzkumný soubor tvořilo 17 žáků 6. třídy ZŠ Norbertov, průměrný věk 11,24 let, kteří se zúčastnili třídenního adaptačního kurzu zaměřeného na rozvoj týmové dynamiky, spolupráce, a vztahů ve skupině. Výzkum byl proveden formou dotazníkového šetření. Dvojí sběr dat, před začátkem a po skončení adaptačního kurzu, umožnil porovnat změny, které ve skupině během kurzu nastaly. Pro výzkum byla použita sociometrická metoda preferenčního záznamu ve skupině, na jejímž základě byly zhotoveny sociomapy znázorňující strukturu vztahů ve třídě. Celkový součet hodnocení v preferenčním záznamu všech žáků se zvýšil z 1583 bodů před kurzem na 1751 po kurzu. Při porovnání sociomap před a po kurzu lze na základě změny barevného rozložení vyčíst zvýšení náklonnosti a změnu struktury vztahů mezi členy skupiny. Sociomapování se ukázalo jako velice přehledná metoda pro zdokumentování pozitivního dopadu adaptačního kurzu na sociální vztahy ve třídním kolektivu.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    30306 - Sport and fitness sciences

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia Sportiva

  • ISSN

    1802-7679

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    11

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    128-134

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database