Outdoor Course as a Tool for Development of Social Relationships in a School Class
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F17%3A10369810" target="_blank" >RIV/00216208:11510/17:10369810 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Adaptační kurz jako nástroj změny sociálních vztahů ve třídním kolektivu
Original language description
Článek připívá k objasnění významu adaptačních kurzů pro rozvoj sociálních vztahů v nově vznikajících školních kolektivech. Předkládaný text je pilotní studií k rozsáhlejšímu výzkumu. Výzkumný soubor tvořilo 17 žáků 6. třídy ZŠ Norbertov, průměrný věk 11,24 let, kteří se zúčastnili třídenního adaptačního kurzu zaměřeného na rozvoj týmové dynamiky, spolupráce, a vztahů ve skupině. Výzkum byl proveden formou dotazníkového šetření. Dvojí sběr dat, před začátkem a po skončení adaptačního kurzu, umožnil porovnat změny, které ve skupině během kurzu nastaly. Pro výzkum byla použita sociometrická metoda preferenčního záznamu ve skupině, na jejímž základě byly zhotoveny sociomapy znázorňující strukturu vztahů ve třídě. Celkový součet hodnocení v preferenčním záznamu všech žáků se zvýšil z 1583 bodů před kurzem na 1751 po kurzu. Při porovnání sociomap před a po kurzu lze na základě změny barevného rozložení vyčíst zvýšení náklonnosti a změnu struktury vztahů mezi členy skupiny. Sociomapování se ukázalo jako velice přehledná metoda pro zdokumentování pozitivního dopadu adaptačního kurzu na sociální vztahy ve třídním kolektivu.
Czech name
Adaptační kurz jako nástroj změny sociálních vztahů ve třídním kolektivu
Czech description
Článek připívá k objasnění významu adaptačních kurzů pro rozvoj sociálních vztahů v nově vznikajících školních kolektivech. Předkládaný text je pilotní studií k rozsáhlejšímu výzkumu. Výzkumný soubor tvořilo 17 žáků 6. třídy ZŠ Norbertov, průměrný věk 11,24 let, kteří se zúčastnili třídenního adaptačního kurzu zaměřeného na rozvoj týmové dynamiky, spolupráce, a vztahů ve skupině. Výzkum byl proveden formou dotazníkového šetření. Dvojí sběr dat, před začátkem a po skončení adaptačního kurzu, umožnil porovnat změny, které ve skupině během kurzu nastaly. Pro výzkum byla použita sociometrická metoda preferenčního záznamu ve skupině, na jejímž základě byly zhotoveny sociomapy znázorňující strukturu vztahů ve třídě. Celkový součet hodnocení v preferenčním záznamu všech žáků se zvýšil z 1583 bodů před kurzem na 1751 po kurzu. Při porovnání sociomap před a po kurzu lze na základě změny barevného rozložení vyčíst zvýšení náklonnosti a změnu struktury vztahů mezi členy skupiny. Sociomapování se ukázalo jako velice přehledná metoda pro zdokumentování pozitivního dopadu adaptačního kurzu na sociální vztahy ve třídním kolektivu.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
30306 - Sport and fitness sciences
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Sportiva
ISSN
1802-7679
e-ISSN
—
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
128-134
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—