CHANGE OF PERCEIVED SOCIAL COHESION IN SCHOOL CLASSES AFTER OUTDOOR COURSE EXPERIENCE
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F14%3A10288861" target="_blank" >RIV/00216208:11510/14:10288861 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Změna vnímané sociální koheze ve školních třídách po absolvování kursu aktivit v přírodě
Original language description
Cílem studie bylo ověřit změnu vnímané sociální koheze ve školních třídách po absolvování kursu aktivit v přírodě. Výzkumný soubor představovalo 47 žáků 6. třídy základní školy a 2. - 4. ročníku střední školy účastnících se třídenního kursu aktivit v přírodě zaměřeného na rozvoj sociálních vztahů a spolupráce ve skupině. Úroveň vnímané sociální koheze byla stanovena na základě 2 sociometrických otázek a Dotazníku hodnocení soudržnosti skupiny, GCEQ (Group Cohesion Evaluation Questionnaire) zadávaným před začátkem a po skončení kursu aktivit v přírodě. Sociometrická data byla vyhodnocena pomocí indexu sociální soudržnosti, změna indexu byla hodnocena pomocí Cohenova d (?) pro každou otázku zvlášť (? = 0,14, resp. 0,71). Data z dotazníku GCEQ byla hodnocena Wilcoxonovým testem. Srovnáním výsledků pre- a post-testu Z - 3,708 P<0,001 jsme ověřili, že po absolvování kursu aktivit v přírodě došlo k signifikantní změně vnímané sociální koheze ve sledovaných třídách.
Czech name
Změna vnímané sociální koheze ve školních třídách po absolvování kursu aktivit v přírodě
Czech description
Cílem studie bylo ověřit změnu vnímané sociální koheze ve školních třídách po absolvování kursu aktivit v přírodě. Výzkumný soubor představovalo 47 žáků 6. třídy základní školy a 2. - 4. ročníku střední školy účastnících se třídenního kursu aktivit v přírodě zaměřeného na rozvoj sociálních vztahů a spolupráce ve skupině. Úroveň vnímané sociální koheze byla stanovena na základě 2 sociometrických otázek a Dotazníku hodnocení soudržnosti skupiny, GCEQ (Group Cohesion Evaluation Questionnaire) zadávaným před začátkem a po skončení kursu aktivit v přírodě. Sociometrická data byla vyhodnocena pomocí indexu sociální soudržnosti, změna indexu byla hodnocena pomocí Cohenova d (?) pro každou otázku zvlášť (? = 0,14, resp. 0,71). Data z dotazníku GCEQ byla hodnocena Wilcoxonovým testem. Srovnáním výsledků pre- a post-testu Z - 3,708 P<0,001 jsme ověřili, že po absolvování kursu aktivit v přírodě došlo k signifikantní změně vnímané sociální koheze ve sledovaných třídách.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Volume of the periodical
18
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
43-52
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—