KNOWLEDGE ASPECT OF STANDARD PHYSICAL EDUCATION
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F18%3A10389911" target="_blank" >RIV/00216208:11510/18:10389911 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.pf.jcu.cz/stru/katedry/tv/studia_kinantropologica/documents/magazine/SK_vol_19_2018_3.pdf" target="_blank" >http://www.pf.jcu.cz/stru/katedry/tv/studia_kinantropologica/documents/magazine/SK_vol_19_2018_3.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
VĚDOMOSTNÍ ASPEKT STANDARDŮ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Original language description
Záměrem předvýzkumné studie bylo ověřit ve školním prostředí vědomosti z navržených standardů pro tělesnou výchovu na konci etapy základního vzdělávání. Výzkumný soubor tvořilo 669 žáků 9. ročníku základní školy. Základní výzkumnou metodou byl vědomostní test obsahující 22 úloh a administrovaný elektronickou online formou. Didaktický test vycházel z indikátorů a ilustrativních úloh standardů vytvořených pracovní skupinou pod vedením Národního ústavu pro vzdělávání a za účasti zástupců Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Průměrná úspěšnost celého souboru žáků činila 58 %. U jednotlivých testových úloh byla provedena položková analýza, která vycházela z klasické teorie testu (CTT). Pro jednotlivé položky byly vypočteny hodnoty obtížnosti Q, indexu obtížnosti P a diskriminační schopnost úlohy d. Z tohoto pohledu vykázaly dvě úlohy nevyhovující hodnotu citlivosti. Úspěšnost úloh pokrývala pásmo přiměřených hodnot (25 % - 77 %). Odhad reliability metodou vnitřní konzistence podle Cronbachova alfa vyšel 0,8, což lze považovat za dostatečnou reliabilitu.
Czech name
VĚDOMOSTNÍ ASPEKT STANDARDŮ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Czech description
Záměrem předvýzkumné studie bylo ověřit ve školním prostředí vědomosti z navržených standardů pro tělesnou výchovu na konci etapy základního vzdělávání. Výzkumný soubor tvořilo 669 žáků 9. ročníku základní školy. Základní výzkumnou metodou byl vědomostní test obsahující 22 úloh a administrovaný elektronickou online formou. Didaktický test vycházel z indikátorů a ilustrativních úloh standardů vytvořených pracovní skupinou pod vedením Národního ústavu pro vzdělávání a za účasti zástupců Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Průměrná úspěšnost celého souboru žáků činila 58 %. U jednotlivých testových úloh byla provedena položková analýza, která vycházela z klasické teorie testu (CTT). Pro jednotlivé položky byly vypočteny hodnoty obtížnosti Q, indexu obtížnosti P a diskriminační schopnost úlohy d. Z tohoto pohledu vykázaly dvě úlohy nevyhovující hodnotu citlivosti. Úspěšnost úloh pokrývala pásmo přiměřených hodnot (25 % - 77 %). Odhad reliability metodou vnitřní konzistence podle Cronbachova alfa vyšel 0,8, což lze považovat za dostatečnou reliabilitu.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
30306 - Sport and fitness sciences
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Kinanthropologica
ISSN
1213-2101
e-ISSN
—
Volume of the periodical
19
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
203-211
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—