Differences in the assessment of Physical Education between active and hypoactive students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F19%3A10400950" target="_blank" >RIV/00216208:11510/19:10400950 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0hp3vM1zMq" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0hp3vM1zMq</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozdíly v názorovém hodnocení tělesné výchovy aktivními a hypoaktivními středoškoláky
Original language description
Nedostatek pohybové aktivity je palčivým problémem moderní společnosti. Tento trend postihuje rovněž děti a adolescenty. Pravidelnou pohybovou aktivitou, se kterou středoškoláci přicházejí do styku, je školní tělesná výchova. Ta má důležitou roli v celkovém utváření vztahu k pohybové aktivitě. Její kladné hodnocení je tedy nezbytným předpokladem pro pozitivní ovlivňování jedince. Cílem práce bylo analyzovat studenty s nedostatečným pohybovým režimem (hypoaktivní) a studenty dostatečně aktivní a určit rozdílnost jejich názorů na školní tělesnou výchovu. Z celkových 315 studentů středních odborných škol zapojených do studie vykazovalo hypoaktivitu 93 z nich (56 chlapců a 37 dívek). Na základě výsledků použitého dotazníku lze říci, že hypoaktivní skupina hodnotí tělesnou výchovu negativněji. Byla analyzována nižší oblíbenost a míra snahy na hodinách tělesné výchovy, větší subjektivní náročnost a menší míra nadání hypoaktivních adolescentů.
Czech name
Rozdíly v názorovém hodnocení tělesné výchovy aktivními a hypoaktivními středoškoláky
Czech description
Nedostatek pohybové aktivity je palčivým problémem moderní společnosti. Tento trend postihuje rovněž děti a adolescenty. Pravidelnou pohybovou aktivitou, se kterou středoškoláci přicházejí do styku, je školní tělesná výchova. Ta má důležitou roli v celkovém utváření vztahu k pohybové aktivitě. Její kladné hodnocení je tedy nezbytným předpokladem pro pozitivní ovlivňování jedince. Cílem práce bylo analyzovat studenty s nedostatečným pohybovým režimem (hypoaktivní) a studenty dostatečně aktivní a určit rozdílnost jejich názorů na školní tělesnou výchovu. Z celkových 315 studentů středních odborných škol zapojených do studie vykazovalo hypoaktivitu 93 z nich (56 chlapců a 37 dívek). Na základě výsledků použitého dotazníku lze říci, že hypoaktivní skupina hodnotí tělesnou výchovu negativněji. Byla analyzována nižší oblíbenost a míra snahy na hodinách tělesné výchovy, větší subjektivní náročnost a menší míra nadání hypoaktivních adolescentů.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
30306 - Sport and fitness sciences
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Kinanthropologica
ISSN
1213-2101
e-ISSN
—
Volume of the periodical
20
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
161-170
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—