All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Differences in the assessment of Physical Education between active and hypoactive students

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F19%3A10400950" target="_blank" >RIV/00216208:11510/19:10400950 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0hp3vM1zMq" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0hp3vM1zMq</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rozdíly v názorovém hodnocení tělesné výchovy aktivními a hypoaktivními středoškoláky

  • Original language description

    Nedostatek pohybové aktivity je palčivým problémem moderní společnosti. Tento trend postihuje rovněž děti a adolescenty. Pravidelnou pohybovou aktivitou, se kterou středoškoláci přicházejí do styku, je školní tělesná výchova. Ta má důležitou roli v celkovém utváření vztahu k pohybové aktivitě. Její kladné hodnocení je tedy nezbytným předpokladem pro pozitivní ovlivňování jedince. Cílem práce bylo analyzovat studenty s nedostatečným pohybovým režimem (hypoaktivní) a studenty dostatečně aktivní a určit rozdílnost jejich názorů na školní tělesnou výchovu. Z celkových 315 studentů středních odborných škol zapojených do studie vykazovalo hypoaktivitu 93 z nich (56 chlapců a 37 dívek). Na základě výsledků použitého dotazníku lze říci, že hypoaktivní skupina hodnotí tělesnou výchovu negativněji. Byla analyzována nižší oblíbenost a míra snahy na hodinách tělesné výchovy, větší subjektivní náročnost a menší míra nadání hypoaktivních adolescentů.

  • Czech name

    Rozdíly v názorovém hodnocení tělesné výchovy aktivními a hypoaktivními středoškoláky

  • Czech description

    Nedostatek pohybové aktivity je palčivým problémem moderní společnosti. Tento trend postihuje rovněž děti a adolescenty. Pravidelnou pohybovou aktivitou, se kterou středoškoláci přicházejí do styku, je školní tělesná výchova. Ta má důležitou roli v celkovém utváření vztahu k pohybové aktivitě. Její kladné hodnocení je tedy nezbytným předpokladem pro pozitivní ovlivňování jedince. Cílem práce bylo analyzovat studenty s nedostatečným pohybovým režimem (hypoaktivní) a studenty dostatečně aktivní a určit rozdílnost jejich názorů na školní tělesnou výchovu. Z celkových 315 studentů středních odborných škol zapojených do studie vykazovalo hypoaktivitu 93 z nich (56 chlapců a 37 dívek). Na základě výsledků použitého dotazníku lze říci, že hypoaktivní skupina hodnotí tělesnou výchovu negativněji. Byla analyzována nižší oblíbenost a míra snahy na hodinách tělesné výchovy, větší subjektivní náročnost a menší míra nadání hypoaktivních adolescentů.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    30306 - Sport and fitness sciences

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia Kinanthropologica

  • ISSN

    1213-2101

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    20

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    161-170

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database