All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Qualitative analysis of opinions, conditions and educative environment in relation to physical behaviour of adolescents

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F05%3A00006432" target="_blank" >RIV/61989592:15510/05:00006432 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Qualitative analysis of opinions, conditions and educative environment in relation to physical behaviour of adolescents

  • Original language description

    The aim of this study was to find and describe the possible causes of the interest, or lack of interest in adolescents in physical activity and physical education with use of qualitative analysis and to contribute to explication of other characteristicsof physical behaviour. Further then to characterise "risky" behaviour of adolescents. Adolescents' opinions, the level of conditions and educative environment were gathered through semi-structured interviews and their following qualitative analysis withuse of paradigmatic model of axial coding of grounded theory. Altogether 27 interviews with students from graduation classes were realised in sequence to our four-year long research about physical activity. According to adolescents the principal cause oflow level of physical activity is the lack of free time. School physical education is for most of adolescents the only source of more intensive exercise. Favour of school physical education depends especially on the content of the lesson

  • Czech name

    Kvalitativní analýza názorů, podmínek a edukačního prostředí ve vztahu k pohybovému chování adolescentů

  • Czech description

    Cílem této studie bylo užitím kvalitativní analýzy najít a popsat možné příčiny zájmu, resp. nezájmu adolescentů o pohybovou aktivitu a tělesnou výchovu a přispět k objasnění dalších charakteristik pohybového chování. Dále pak charakterizovat "rizikové"chování adolescentů. Názory adolescentů, úroveň podmínek a edukačního prostředí byly zjišťovány pomocí semistrukturovaných rozhovorů a jejich následné kvalitativní analýzy užitím paradigmatického modelu axiálního kódování zakotvené teorie. Celkem bylo realizováno 27 rozhovorů se studenty maturitních ročníků v návaznosti na čtyřletý výzkum pohybové aktivity. Hlavní příčinou nízké úrovně pohybové aktivity je dle adolescentů nedostatek času. Školní tělesná výchova je pro většinu adolescentů jediným zdrojemintenzivnějšího pohybu. Obliba školní tělesné výchovy závisí zejména na obsahu vyučovacích jednotek, přístupu učitele a třídním kolektivu.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica

  • ISSN

    1212-1185

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    35

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database