Expert report on interdisciplinary approaches in education, arts and sustainable development
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F19%3A10410266" target="_blank" >RIV/00216208:11690/19:10410266 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Odborná zpráva o interdisciplinárních přístupech ve vzdělávání, umění a udržitelném rozvoji
Original language description
Tento dokument zdůrazňuje význam představivosti při vytváření alternativ k dystopickým obrazům budoucnosti. Zdůrazňujeme význam umění pro rozvoj alternativních vizí budoucnosti. Zkoumáme jak může vzdělávací systém poskytovat kreativní vzdělávací příležitosti k posílení schopností mladých lidí předvídat a vytvářet alternativní udržitelné budoucnosti. Poskytujeme přehled kompetencí ke vzdělávání pro udržitelný rozvoj a kreativní učení tak, jak jsou popsané v literatuře, a analyzujeme zde přesahy a možnosti vzájemného posilování. Zaměříme se především na teorii a metody kreativního učení pro rozvoj schopnosti představit alternativní život v budoucnosti, rozvíjet dovednosti v oblasti spolupráce a rozhodování a vytvářeni udržitelnou budoucnost aktivně. Zpráva bude užitečnou teoretickou i praktickou příručkou pro pracovníky, kteří se zabývají vzděláváním, udržitelností i uměním, tj. pro pedagogy, umělce, sociální vědce, pracovníky veřejné správy i aktivní občany.
Czech name
Odborná zpráva o interdisciplinárních přístupech ve vzdělávání, umění a udržitelném rozvoji
Czech description
Tento dokument zdůrazňuje význam představivosti při vytváření alternativ k dystopickým obrazům budoucnosti. Zdůrazňujeme význam umění pro rozvoj alternativních vizí budoucnosti. Zkoumáme jak může vzdělávací systém poskytovat kreativní vzdělávací příležitosti k posílení schopností mladých lidí předvídat a vytvářet alternativní udržitelné budoucnosti. Poskytujeme přehled kompetencí ke vzdělávání pro udržitelný rozvoj a kreativní učení tak, jak jsou popsané v literatuře, a analyzujeme zde přesahy a možnosti vzájemného posilování. Zaměříme se především na teorii a metody kreativního učení pro rozvoj schopnosti představit alternativní život v budoucnosti, rozvíjet dovednosti v oblasti spolupráce a rozhodování a vytvářeni udržitelnou budoucnost aktivně. Zpráva bude užitečnou teoretickou i praktickou příručkou pro pracovníky, kteří se zabývají vzděláváním, udržitelností i uměním, tj. pro pedagogy, umělce, sociální vědce, pracovníky veřejné správy i aktivní občany.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL02000081" target="_blank" >TL02000081: Education for the Future</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů