Experienced problems and coping with them in adolescence
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F07%3A00019479" target="_blank" >RIV/00216224:14210/07:00019479 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Experienced problems and coping with them in adolescence
Original language description
The study aims to identify the relationship between the structure and intensity of experienced problems, and the style of coping with them in the population of early adolescents. The study aims at the stability and change both in the problems and in thestrategies of coping in ages 13 to 15, in the age of supposed transmission from early adolescence. The third part of our study relates the problems and coping with wider context of social functioning, e.g. social position of the adolescents, risk behavior or differences in coping across important life contexts. Study uses questionnaire for the identification of problems and coping in three different life contexts (family, school, peers), a sociometric rating method, questionnaire for the identificationof risk behaviour, and personality questionnaire (e.g. NEO). Data were collected as a part of the ELSPAC study in the Czech Republic in two waves (at age 13 and 15), N = 453. Problem and coping data were factor analysed, scales tested for
Czech name
Pociťované problémy a způsob jejich zvládání v adolescenci.
Czech description
Příspěvek ukazuje výsledky získané v rámci psychologické části longitudinálního výzkumu ELSPAC u třináctiletých respondentů za použití dotazníku pro zjišťování struktury zvládání zátěže ve třech různých životních kontextech - v rodině, ve škole a v kontaktu s vrstevníky. Metoda umožňuje identifikovat vztah mezi typem a mírou prožívaných problémů a stylem jejich zvládání. Součástí studie je i porovnání výsledků s další potenciálně významnou proměnnou - sociální pozicí účastníka výzkumu ve školní třídě, zjišťovanou pomocí rozšířené verze metody SORAD.
Classification
Type
A - Audiovisual production
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
—
Place of publication
—
Publisher/client name
—
Version
—
Carrier ID
—