The possibilities and Ways of Using Czech Literature in Teaching Czech as a Foreign Language
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00109104" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00109104 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Možnosti a způsoby využití české literatury ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Original language description
Příspěvek „Možnosti a způsoby využití české literatury ve výuce češtiny jako cizího jazyka“ se zaměřuje využití beletristického textu ve výuce. Představuje také důvody, proč je vhodné českou literaturu do výuky zapojit, strategie jak číst cizojazyčnou (českou) literaturu a kritéria výběru vhodné knihy.Mimo to příspěvek nabízí možné způsoby, jak lze v průběhu výuky pracovat s českou beletrií, jak studenty aktivně zapojit a jaké před-čtecí a po-čtecí aktivity mohou být v této souvislosti využity. S ohledem na specifické zaměření výuky češtiny jako cizího jazyka na lékařských fakultách je účelně vybrána kniha Světoví Češi: příběhy osobností, které proslavily naši zem hl. autora J. Černého. Kniha obsahuje soubor krátkých textů, které se jednotlivě věnují osobnostem z prostředí vědy a medicíny jako byli J. E. Purkyně, J. Jánský, O. Wichterle, J. Skála, J. G. Mendel nebo A. Holý. Na základě těchto populárně-naučných textů určených primárně mládeži jsou ukázány možné postupy práce s literárním textem ve vyučovacích hodinách. V závěru, po představení cvičení s beletristickým textem s hlavním cílem kladeným na zlepšení vyjadřovacích schopností studentů, příspěvek upozorňuje, jaké další oblasti by mohl vybraný text rozvinout.
Czech name
Možnosti a způsoby využití české literatury ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Czech description
Příspěvek „Možnosti a způsoby využití české literatury ve výuce češtiny jako cizího jazyka“ se zaměřuje využití beletristického textu ve výuce. Představuje také důvody, proč je vhodné českou literaturu do výuky zapojit, strategie jak číst cizojazyčnou (českou) literaturu a kritéria výběru vhodné knihy.Mimo to příspěvek nabízí možné způsoby, jak lze v průběhu výuky pracovat s českou beletrií, jak studenty aktivně zapojit a jaké před-čtecí a po-čtecí aktivity mohou být v této souvislosti využity. S ohledem na specifické zaměření výuky češtiny jako cizího jazyka na lékařských fakultách je účelně vybrána kniha Světoví Češi: příběhy osobností, které proslavily naši zem hl. autora J. Černého. Kniha obsahuje soubor krátkých textů, které se jednotlivě věnují osobnostem z prostředí vědy a medicíny jako byli J. E. Purkyně, J. Jánský, O. Wichterle, J. Skála, J. G. Mendel nebo A. Holý. Na základě těchto populárně-naučných textů určených primárně mládeži jsou ukázány možné postupy práce s literárním textem ve vyučovacích hodinách. V závěru, po představení cvičení s beletristickým textem s hlavním cílem kladeným na zlepšení vyjadřovacích schopností studentů, příspěvek upozorňuje, jaké další oblasti by mohl vybraný text rozvinout.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
60206 - Specific literatures
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů