All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The sense of the contribution is shown, that the higher interest in reading among Czech students and student-foreigners in lessons of literary education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004151" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004151 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv kurikulární reformy českého školství na zvýšení zájmu o četbu v hodinách literární výchovy u českých žáků i u cizinců.

  • Original language description

    Příspěvek se zamýšlí nad tím, zda kurikulární reforma českého školství povede žáky ke zvýšenému zájmu o četbu v hodinách literární výchovy. Smyslem příspěvku je ukázat, že vyšší zájem o četbu u českých žáků i žáků-cizinců v hodinách literární výchovy mohou vyvolat pouze ti češtináři, kteří správně pochopí změny ve vyučování české literatuře, uvědomí si vertikální i horizontální provázanost RVP, výchovné a vzdělávací strategie předmětu ve vztahu ke klíčovým kompetencím, vhodně konkretizují očekávané výstupy a učivo podle RVP do vzdělávacího obsahu jednotlivých ročníků na své škole, přičemž přihlížejí i ke specifikům žáků-cizinců. Příspěvek zdůrazňuje nejen tvořivou činnost žáků, ale i kreativnost jejich pedagogů.

  • Czech name

    Vliv kurikulární reformy českého školství na zvýšení zájmu o četbu v hodinách literární výchovy u českých žáků i u cizinců.

  • Czech description

    Příspěvek se zamýšlí nad tím, zda kurikulární reforma českého školství povede žáky ke zvýšenému zájmu o četbu v hodinách literární výchovy. Smyslem příspěvku je ukázat, že vyšší zájem o četbu u českých žáků i žáků-cizinců v hodinách literární výchovy mohou vyvolat pouze ti češtináři, kteří správně pochopí změny ve vyučování české literatuře, uvědomí si vertikální i horizontální provázanost RVP, výchovné a vzdělávací strategie předmětu ve vztahu ke klíčovým kompetencím, vhodně konkretizují očekávané výstupy a učivo podle RVP do vzdělávacího obsahu jednotlivých ročníků na své škole, přičemž přihlížejí i ke specifikům žáků-cizinců. Příspěvek zdůrazňuje nejen tvořivou činnost žáků, ale i kreativnost jejich pedagogů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Literární výchova jako cesta k četbě

  • ISBN

    978-80-7414-009-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Univerzita J.E. Purkyně v Ústí n. L.

  • Place of publication

    Ústí n. L.

  • Event location

    Ústí nad Labem

  • Event date

    Jan 1, 2008

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article