The sense of the contribution is shown, that the higher interest in reading among Czech students and student-foreigners in lessons of literary education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004151" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004151 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv kurikulární reformy českého školství na zvýšení zájmu o četbu v hodinách literární výchovy u českých žáků i u cizinců.
Original language description
Příspěvek se zamýšlí nad tím, zda kurikulární reforma českého školství povede žáky ke zvýšenému zájmu o četbu v hodinách literární výchovy. Smyslem příspěvku je ukázat, že vyšší zájem o četbu u českých žáků i žáků-cizinců v hodinách literární výchovy mohou vyvolat pouze ti češtináři, kteří správně pochopí změny ve vyučování české literatuře, uvědomí si vertikální i horizontální provázanost RVP, výchovné a vzdělávací strategie předmětu ve vztahu ke klíčovým kompetencím, vhodně konkretizují očekávané výstupy a učivo podle RVP do vzdělávacího obsahu jednotlivých ročníků na své škole, přičemž přihlížejí i ke specifikům žáků-cizinců. Příspěvek zdůrazňuje nejen tvořivou činnost žáků, ale i kreativnost jejich pedagogů.
Czech name
Vliv kurikulární reformy českého školství na zvýšení zájmu o četbu v hodinách literární výchovy u českých žáků i u cizinců.
Czech description
Příspěvek se zamýšlí nad tím, zda kurikulární reforma českého školství povede žáky ke zvýšenému zájmu o četbu v hodinách literární výchovy. Smyslem příspěvku je ukázat, že vyšší zájem o četbu u českých žáků i žáků-cizinců v hodinách literární výchovy mohou vyvolat pouze ti češtináři, kteří správně pochopí změny ve vyučování české literatuře, uvědomí si vertikální i horizontální provázanost RVP, výchovné a vzdělávací strategie předmětu ve vztahu ke klíčovým kompetencím, vhodně konkretizují očekávané výstupy a učivo podle RVP do vzdělávacího obsahu jednotlivých ročníků na své škole, přičemž přihlížejí i ke specifikům žáků-cizinců. Příspěvek zdůrazňuje nejen tvořivou činnost žáků, ale i kreativnost jejich pedagogů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Literární výchova jako cesta k četbě
ISBN
978-80-7414-009-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
—
Publisher name
Univerzita J.E. Purkyně v Ústí n. L.
Place of publication
Ústí n. L.
Event location
Ústí nad Labem
Event date
Jan 1, 2008
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—