EYE-TRACKING TECHNOLOGY IN IMMERSIVE VIRTUAL REALITY: POSSIBILITIES AND LIMITATIONS IN CROSS-CULTURAL RESEARCH
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00114783" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00114783 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://phdexistence.cz/wp-content/uploads/2020/06/PhdExistence2020.pdf" target="_blank" >https://phdexistence.cz/wp-content/uploads/2020/06/PhdExistence2020.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Technologie eye-trackingu v imerzivní virtuální realitě: Možnosti a limity v interkulturním výzkumu
Original language description
Možnosti realizace výzkumných experimentálních designů jsou vždy limitovány vlastnostmi technologického řešení, které je pro vlastní sběr dat užito. Cílem příspěvku je prezentovat hardwarové a softwarové řešení technologie eye-trackingu implementovaného do zařízení pro imerzivní virtuální realitu, které bylo navrženo pro realizaci interkulturní studie. Studie samotná je zaměřena na postihování rozdílů ve vizuální percepci a hlavním parametrem je sledování odlišné distribuce pozor-nosti na fokální objekty scény, resp. pozadí. Pro daný experiment byl použit HW: Eye-tracking kit Pupil Labs pro HMD; HTC Vive Pro. Samotná výzkumná baterie včetně záznamu eye-trackingových dat byla vytvořena v prostředí enginu Unity. Cílem příspěvku je prezentovat mj. charakter zaznamenaných eye-trackingových dat a možných typů analýz.
Czech name
Technologie eye-trackingu v imerzivní virtuální realitě: Možnosti a limity v interkulturním výzkumu
Czech description
Možnosti realizace výzkumných experimentálních designů jsou vždy limitovány vlastnostmi technologického řešení, které je pro vlastní sběr dat užito. Cílem příspěvku je prezentovat hardwarové a softwarové řešení technologie eye-trackingu implementovaného do zařízení pro imerzivní virtuální realitu, které bylo navrženo pro realizaci interkulturní studie. Studie samotná je zaměřena na postihování rozdílů ve vizuální percepci a hlavním parametrem je sledování odlišné distribuce pozor-nosti na fokální objekty scény, resp. pozadí. Pro daný experiment byl použit HW: Eye-tracking kit Pupil Labs pro HMD; HTC Vive Pro. Samotná výzkumná baterie včetně záznamu eye-trackingových dat byla vytvořena v prostředí enginu Unity. Cílem příspěvku je prezentovat mj. charakter zaznamenaných eye-trackingových dat a možných typů analýz.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GC19-09265J" target="_blank" >GC19-09265J: The influence of socio-cultural factors and writing system on perception and cognition of complex visual stimuli</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
PhD existence 2020. Člověk a čas. Československá psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech: Sborník odborných příspěvků
ISBN
9788024457314
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
234-240
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci: Filozofická fakulta
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Feb 3, 2020
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—