All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Specific psychological aspects of work engagement among secondary school teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F21%3A00123735" target="_blank" >RIV/00216224:14210/21:00123735 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.spao.eu/files/spo-proceedings20.pdf" target="_blank" >http://www.spao.eu/files/spo-proceedings20.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vybrané psychologické aspekty pracovní angažovanosti u středoškolských učitelů

  • Original language description

    Cílem výzkumu bylo zjistit míru pracovní angažovanosti a její vztah s vybranými psychologickými aspekty (pracovní smysluplností, syndromem vyhoření a celkovou životní spokojeností). Výzkumný soubor zahrnoval 662 středoškolských učitelů. Angažovanost byla měřena dotazníkem Utrecht Work Engagement Scale (UWES-9) a dotazníkem Engaged Teachers Scale (ETS). Výsledky potvrdily pozitivní statisticky významný vztah mezi pracovní angažovaností a pracovní smysluplností (WAMI), celkovou životní spokojeností (SWLS) a osobní úspěšností (MBI-ES) a negativní statisticky významný vztah mezi dvěma zbývajícími dimenzemi dotazníku vyhoření (MBI-ES), emocionálním vyčerpáním a depersonalizací. Součástí výzkumu bylo také srovnání psychometrických vlastností obou dotazníků zjišťujících učitelskou angažovanost. Výsledky naznačují, že ETS je vhodnějším nástrojem k měření angažovanosti u učitelů.

  • Czech name

    Vybrané psychologické aspekty pracovní angažovanosti u středoškolských učitelů

  • Czech description

    Cílem výzkumu bylo zjistit míru pracovní angažovanosti a její vztah s vybranými psychologickými aspekty (pracovní smysluplností, syndromem vyhoření a celkovou životní spokojeností). Výzkumný soubor zahrnoval 662 středoškolských učitelů. Angažovanost byla měřena dotazníkem Utrecht Work Engagement Scale (UWES-9) a dotazníkem Engaged Teachers Scale (ETS). Výsledky potvrdily pozitivní statisticky významný vztah mezi pracovní angažovaností a pracovní smysluplností (WAMI), celkovou životní spokojeností (SWLS) a osobní úspěšností (MBI-ES) a negativní statisticky významný vztah mezi dvěma zbývajícími dimenzemi dotazníku vyhoření (MBI-ES), emocionálním vyčerpáním a depersonalizací. Součástí výzkumu bylo také srovnání psychometrických vlastností obou dotazníků zjišťujících učitelskou angažovanost. Výsledky naznačují, že ETS je vhodnějším nástrojem k měření angažovanosti u učitelů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sociální procesy a osobnost 2020 Sborník příspěvků

  • ISBN

    9788021099128

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    221-227

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno, online

  • Event date

    Jan 1, 2020

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article