All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Name as a Trademark in the Fashion Law Context

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F18%3A00103167" target="_blank" >RIV/00216224:14220/18:00103167 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jméno jako ochranná známka v kontextu fashion law

  • Original language description

    Většina luxusních módních značek je pojmenována podle vlastních jmen svých zakladatelů. Název je klíčovou hodnotou pro každou módní značku. Vlastní jméno dodává produktu jistou dávku jedinečnosti a nezaměnitelnosti. Nelze jinak, než doporučit jméno (módní značku) přihlásit jako ochrannou známku, a to z důvodu mnoha obchodních aspektů. Pokud by v budoucnu chtěl módní návrhář svoji společnost prodat, ochranná známka bude zajisté představovat klíčové aktivum. Samotný prodej takové ochranné známky však pro módního návrháře přináší několik úskalí. Pokud není módnímu návrháři udělena licence, znamená to, že pozbývá právo nadále tvořit pod danou ochrannou známkou, tedy pod svým vlastním jménem. Tím pádem často ztrácí možnost jakýmkoliv způsobem ovlivnit, jaké produkty budou pod jeho jménem vytvářeny. Článek analyzuje případy v rámci unijní praxe s exkurzem do praxe USA.

  • Czech name

    Jméno jako ochranná známka v kontextu fashion law

  • Czech description

    Většina luxusních módních značek je pojmenována podle vlastních jmen svých zakladatelů. Název je klíčovou hodnotou pro každou módní značku. Vlastní jméno dodává produktu jistou dávku jedinečnosti a nezaměnitelnosti. Nelze jinak, než doporučit jméno (módní značku) přihlásit jako ochrannou známku, a to z důvodu mnoha obchodních aspektů. Pokud by v budoucnu chtěl módní návrhář svoji společnost prodat, ochranná známka bude zajisté představovat klíčové aktivum. Samotný prodej takové ochranné známky však pro módního návrháře přináší několik úskalí. Pokud není módnímu návrháři udělena licence, znamená to, že pozbývá právo nadále tvořit pod danou ochrannou známkou, tedy pod svým vlastním jménem. Tím pádem často ztrácí možnost jakýmkoliv způsobem ovlivnit, jaké produkty budou pod jeho jménem vytvářeny. Článek analyzuje případy v rámci unijní praxe s exkurzem do praxe USA.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50501 - Law

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Obchodní právo

  • ISSN

    1210-8278

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    27

  • Issue of the periodical within the volume

    6

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    220-227

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database