The influence of administrator?s personal equation on the results in WISC-IIIUK
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F03%3A00008943" target="_blank" >RIV/00216224:14230/03:00008943 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv osobnostní rovnice testátora na výkon dítěte v testech WISC- IIIUK
Original language description
K základním nástrojům psychologa patří nejrůznější testové metody. Psychologie se dovolává jejich objektivity, získané za pomocí akademického bádání. Objektivita je zajištěna taktéž standardizovanou administrací popsanou v manuálech. Otázka, kterou se snaží zodpovědět tato práce je, jakým způsobem celé testování ovlivňuje ten, kdo jednotlivé diagnostické metody administruje. Obzvlášť citlivé toto téma může být při diagnostice dětí. Dítě je vnímavé na to, jakým způsobem s ním dospělí komunikují. Tato práce se zaměřuje na možný vliv osobnostní rovnice testátora na výkon dítěte v testovací situaci. Výzkum se opírá o data sebraná v rámci mezinárodního projektu ELSPAC - druhá vlna šetření jedenáctiletých dětí, probíhajícího na pracovišti CVVOE FSS v Brně. Jedná se o kvantitativní analýzu výsledků z WISC-III u jedenáctiletých dětí v závislosti na osobnostní rovnici testátora.
Czech name
Vliv osobnostní rovnice testátora na výkon dítěte v testech WISC- IIIUK
Czech description
K základním nástrojům psychologa patří nejrůznější testové metody. Psychologie se dovolává jejich objektivity, získané za pomocí akademického bádání. Objektivita je zajištěna taktéž standardizovanou administrací popsanou v manuálech. Otázka, kterou se snaží zodpovědět tato práce je, jakým způsobem celé testování ovlivňuje ten, kdo jednotlivé diagnostické metody administruje. Obzvlášť citlivé toto téma může být při diagnostice dětí. Dítě je vnímavé na to, jakým způsobem s ním dospělí komunikují. Tato práce se zaměřuje na možný vliv osobnostní rovnice testátora na výkon dítěte v testovací situaci. Výzkum se opírá o data sebraná v rámci mezinárodního projektu ELSPAC - druhá vlna šetření jedenáctiletých dětí, probíhajícího na pracovišti CVVOE FSS v Brně. Jedná se o kvantitativní analýzu výsledků z WISC-III u jedenáctiletých dětí v závislosti na osobnostní rovnici testátora.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LN00A023" target="_blank" >LN00A023: Centre for the research of the formation of personality in ethnical and social contexts</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2003
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sociální procesy a osobnost 2003
ISBN
80-86633-09-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
86-92
Publisher name
Psychologický ústav FF MU v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2003
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—