All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Qualitative methods in school climate assessment, part 2

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F06%3A00017670" target="_blank" >RIV/00216224:14230/06:00017670 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11150/06:00004234

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kvalitativní metody pro diagnostiku psychosociálního klimatu školy, 2. část

  • Original language description

    Většina publikovaných výzkumů, které se zabývají klimatem školy, se opírá o kvantitativní metody, zejména o dotazníky. Přehledová studie upozorňuje, že k dispozici je bohatá škála kvalitativních metod, které jsou pro mnohá použití vhodnější. Navrhuje téžprvky rámce uvažování pro proces volby mezi strukturovanějšími a méně strukturovanými metodami. Studie přibližuje 7 skupin kvalitativních metod: 1. rozhovor, 2. pozorování, 3. narativní metody (např. vyprávěná historek o škole, žákovské deníky, učitelské deníky), 4. projektivní metody, 5. analýzu produktů (oficiálních dokumentů, vybavení a výzdoby školy, internetových stránek školy), 6. historické metody, 7. specifické techniky pro exploraci reprezentací. Přehledová studie též připomíná, že existuje skupina smíšených metod, které kombinují kvantitativní a kvalitativní přístupy.

  • Czech name

    Kvalitativní metody pro diagnostiku psychosociálního klimatu školy, 2. část

  • Czech description

    Většina publikovaných výzkumů, které se zabývají klimatem školy, se opírá o kvantitativní metody, zejména o dotazníky. Přehledová studie upozorňuje, že k dispozici je bohatá škála kvalitativních metod, které jsou pro mnohá použití vhodnější. Navrhuje téžprvky rámce uvažování pro proces volby mezi strukturovanějšími a méně strukturovanými metodami. Studie přibližuje 7 skupin kvalitativních metod: 1. rozhovor, 2. pozorování, 3. narativní metody (např. vyprávěná historek o škole, žákovské deníky, učitelské deníky), 4. projektivní metody, 5. analýzu produktů (oficiálních dokumentů, vybavení a výzdoby školy, internetových stránek školy), 6. historické metody, 7. specifické techniky pro exploraci reprezentací. Přehledová studie též připomíná, že existuje skupina smíšených metod, které kombinují kvantitativní a kvalitativní přístupy.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F03%2F0940" target="_blank" >GA406/03/0940: Psychological and social school climate - theory, assessment, possible interventions</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogická revue

  • ISSN

    1335-1982

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    58/2006

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    24

  • Pages from-to

    142-165

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database