All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Stuck in Marginality: The Education Market, 'Roma Schools' and the Reproduction of Social and Spatial Inequalities

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F11%3A00053172" target="_blank" >RIV/00216224:14230/11:00053172 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.jstor.org/stable/23073227?seq=1#metadata_info_tab_contents" target="_blank" >https://www.jstor.org/stable/23073227?seq=1#metadata_info_tab_contents</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Uvíznutí v marginalitě: vzdělávací trh, ?romské školy? a reprodukce sociálně prostorových nerovností

  • Original language description

    Text se zabývá vzájemným propojením vazbou mezi vyloučenými lokalitami a ?romskými školami? v jejich sousedství. Naše poznatky vznikly na základě mezinárodního srovnávacího výzkumu, v jehož rámci bylo v Česku sesbíráno přes devět set dotazníků a 80 rozhovorů s učiteli, žáky a rodiči. Detailně byly zkoumány dvě lokality nacházející se ve dvou velkých českých městech. Položili jsme si základní otázku, jak dochází k reprodukci stávajícího uspořádání a nerovností ve školském systému a jak to souvisí s existencí deprivovaných urbánních prostorů obývaných převážně romskými obyvateli. Výsledkem analýzy je vypracování konceptu segmentovaného lokálního vzdělávacího trhu, jehož místní podoba je utvářena interakcí tří faktorů: (a) vzdělávacích strategií rodin (b)socio-prostorové struktury místa; (b) institucionálního rámce zahrnující školské zákony, vzdělávací politiky a školy.

  • Czech name

    Uvíznutí v marginalitě: vzdělávací trh, ?romské školy? a reprodukce sociálně prostorových nerovností

  • Czech description

    Text se zabývá vzájemným propojením vazbou mezi vyloučenými lokalitami a ?romskými školami? v jejich sousedství. Naše poznatky vznikly na základě mezinárodního srovnávacího výzkumu, v jehož rámci bylo v Česku sesbíráno přes devět set dotazníků a 80 rozhovorů s učiteli, žáky a rodiči. Detailně byly zkoumány dvě lokality nacházející se ve dvou velkých českých městech. Položili jsme si základní otázku, jak dochází k reprodukci stávajícího uspořádání a nerovností ve školském systému a jak to souvisí s existencí deprivovaných urbánních prostorů obývaných převážně romskými obyvateli. Výsledkem analýzy je vypracování konceptu segmentovaného lokálního vzdělávacího trhu, jehož místní podoba je utvářena interakcí tří faktorů: (a) vzdělávacích strategií rodin (b)socio-prostorové struktury místa; (b) institucionálního rámce zahrnující školské zákony, vzdělávací politiky a školy.

Classification

  • Type

    J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50400 - Sociology

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/7E08069" target="_blank" >7E08069: ETHNIC DIFFERENCES IN EDUCATION AND DIVERGING PROSPECTS FOR URBAN YOUTH IN AN ENLARGED EUROPE</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sociologický časopis/ Czech Sociological Review

  • ISSN

    0038-0288

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    47

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    24

  • Pages from-to

    657-680

  • UT code for WoS article

    000294886500003

  • EID of the result in the Scopus database