Stuck in Marginality: The Education Market, 'Roma Schools' and the Reproduction of Social and Spatial Inequalities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F11%3A00053172" target="_blank" >RIV/00216224:14230/11:00053172 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.jstor.org/stable/23073227?seq=1#metadata_info_tab_contents" target="_blank" >https://www.jstor.org/stable/23073227?seq=1#metadata_info_tab_contents</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Uvíznutí v marginalitě: vzdělávací trh, ?romské školy? a reprodukce sociálně prostorových nerovností
Original language description
Text se zabývá vzájemným propojením vazbou mezi vyloučenými lokalitami a ?romskými školami? v jejich sousedství. Naše poznatky vznikly na základě mezinárodního srovnávacího výzkumu, v jehož rámci bylo v Česku sesbíráno přes devět set dotazníků a 80 rozhovorů s učiteli, žáky a rodiči. Detailně byly zkoumány dvě lokality nacházející se ve dvou velkých českých městech. Položili jsme si základní otázku, jak dochází k reprodukci stávajícího uspořádání a nerovností ve školském systému a jak to souvisí s existencí deprivovaných urbánních prostorů obývaných převážně romskými obyvateli. Výsledkem analýzy je vypracování konceptu segmentovaného lokálního vzdělávacího trhu, jehož místní podoba je utvářena interakcí tří faktorů: (a) vzdělávacích strategií rodin (b)socio-prostorové struktury místa; (b) institucionálního rámce zahrnující školské zákony, vzdělávací politiky a školy.
Czech name
Uvíznutí v marginalitě: vzdělávací trh, ?romské školy? a reprodukce sociálně prostorových nerovností
Czech description
Text se zabývá vzájemným propojením vazbou mezi vyloučenými lokalitami a ?romskými školami? v jejich sousedství. Naše poznatky vznikly na základě mezinárodního srovnávacího výzkumu, v jehož rámci bylo v Česku sesbíráno přes devět set dotazníků a 80 rozhovorů s učiteli, žáky a rodiči. Detailně byly zkoumány dvě lokality nacházející se ve dvou velkých českých městech. Položili jsme si základní otázku, jak dochází k reprodukci stávajícího uspořádání a nerovností ve školském systému a jak to souvisí s existencí deprivovaných urbánních prostorů obývaných převážně romskými obyvateli. Výsledkem analýzy je vypracování konceptu segmentovaného lokálního vzdělávacího trhu, jehož místní podoba je utvářena interakcí tří faktorů: (a) vzdělávacích strategií rodin (b)socio-prostorové struktury místa; (b) institucionálního rámce zahrnující školské zákony, vzdělávací politiky a školy.
Classification
Type
J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50400 - Sociology
Result continuities
Project
<a href="/en/project/7E08069" target="_blank" >7E08069: ETHNIC DIFFERENCES IN EDUCATION AND DIVERGING PROSPECTS FOR URBAN YOUTH IN AN ENLARGED EUROPE</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociologický časopis/ Czech Sociological Review
ISSN
0038-0288
e-ISSN
—
Volume of the periodical
47
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
24
Pages from-to
657-680
UT code for WoS article
000294886500003
EID of the result in the Scopus database
—