All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Media convergence, digitalization and changes in symbolic capital: remarks to contemporary Czech publishing field

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00082796" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00082796 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mediální konvergence, digitalizace a přesuny symbolického kapitálu: poznámky k současnému českému nakladatelskému poli

  • Original language description

    V tomto příspěvku chápu knižní nakladatelství jako součást širšího komplexu kulturního, resp. mediálního průmyslu. Sleduji hlavní strukturní a obsahové změny, kterými obě oblasti v současné době procházejí (digitalizace, marketizace, fragmentarizace aj.), usouvztažňuji je a vzájemně porovnávám. Blíže pak sleduji konkrétní důsledky a strategická přeskupení, k nimž jsou české nakladatelské domy takto tlačeny, soustředím se především na změny v distribuci elektronických knih a v marketingové komunikaci nakladatelství. V příspěvku čerpám z materiálů k rozpracované dizertační práce sondující strukturu a dynamiku českých nakladatelství publikujících beletrii. Práci rámuji reflexivní sociologií Pierra Bourdieu a svou analýzu zakládám na kvalitativních metodách sběru dat: vedle polostrukturovaných rozhovorů s vybranými nakladateli tak do výzkumného korpusu zahrnuji vybrané novinové, časopisecké či internetové články k tématu, propagační materiály nakladatelství či zápisky z knižních veletrhů a

  • Czech name

    Mediální konvergence, digitalizace a přesuny symbolického kapitálu: poznámky k současnému českému nakladatelskému poli

  • Czech description

    V tomto příspěvku chápu knižní nakladatelství jako součást širšího komplexu kulturního, resp. mediálního průmyslu. Sleduji hlavní strukturní a obsahové změny, kterými obě oblasti v současné době procházejí (digitalizace, marketizace, fragmentarizace aj.), usouvztažňuji je a vzájemně porovnávám. Blíže pak sleduji konkrétní důsledky a strategická přeskupení, k nimž jsou české nakladatelské domy takto tlačeny, soustředím se především na změny v distribuci elektronických knih a v marketingové komunikaci nakladatelství. V příspěvku čerpám z materiálů k rozpracované dizertační práce sondující strukturu a dynamiku českých nakladatelství publikujících beletrii. Práci rámuji reflexivní sociologií Pierra Bourdieu a svou analýzu zakládám na kvalitativních metodách sběru dat: vedle polostrukturovaných rozhovorů s vybranými nakladateli tak do výzkumného korpusu zahrnuji vybrané novinové, časopisecké či internetové články k tématu, propagační materiály nakladatelství či zápisky z knižních veletrhů a

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů