Media convergence, digitalization and changes in symbolic capital: remarks to contemporary Czech publishing field
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00082796" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00082796 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mediální konvergence, digitalizace a přesuny symbolického kapitálu: poznámky k současnému českému nakladatelskému poli
Original language description
V tomto příspěvku chápu knižní nakladatelství jako součást širšího komplexu kulturního, resp. mediálního průmyslu. Sleduji hlavní strukturní a obsahové změny, kterými obě oblasti v současné době procházejí (digitalizace, marketizace, fragmentarizace aj.), usouvztažňuji je a vzájemně porovnávám. Blíže pak sleduji konkrétní důsledky a strategická přeskupení, k nimž jsou české nakladatelské domy takto tlačeny, soustředím se především na změny v distribuci elektronických knih a v marketingové komunikaci nakladatelství. V příspěvku čerpám z materiálů k rozpracované dizertační práce sondující strukturu a dynamiku českých nakladatelství publikujících beletrii. Práci rámuji reflexivní sociologií Pierra Bourdieu a svou analýzu zakládám na kvalitativních metodách sběru dat: vedle polostrukturovaných rozhovorů s vybranými nakladateli tak do výzkumného korpusu zahrnuji vybrané novinové, časopisecké či internetové články k tématu, propagační materiály nakladatelství či zápisky z knižních veletrhů a
Czech name
Mediální konvergence, digitalizace a přesuny symbolického kapitálu: poznámky k současnému českému nakladatelskému poli
Czech description
V tomto příspěvku chápu knižní nakladatelství jako součást širšího komplexu kulturního, resp. mediálního průmyslu. Sleduji hlavní strukturní a obsahové změny, kterými obě oblasti v současné době procházejí (digitalizace, marketizace, fragmentarizace aj.), usouvztažňuji je a vzájemně porovnávám. Blíže pak sleduji konkrétní důsledky a strategická přeskupení, k nimž jsou české nakladatelské domy takto tlačeny, soustředím se především na změny v distribuci elektronických knih a v marketingové komunikaci nakladatelství. V příspěvku čerpám z materiálů k rozpracované dizertační práce sondující strukturu a dynamiku českých nakladatelství publikujících beletrii. Práci rámuji reflexivní sociologií Pierra Bourdieu a svou analýzu zakládám na kvalitativních metodách sběru dat: vedle polostrukturovaných rozhovorů s vybranými nakladateli tak do výzkumného korpusu zahrnuji vybrané novinové, časopisecké či internetové články k tématu, propagační materiály nakladatelství či zápisky z knižních veletrhů a
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů