Cool-kids, Rappers and Drop-outs: Ethnography of Ethnicity and Ethnicization in Desegregated Classroom
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00087801" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00087801 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Frajeři, rapeři a propadlíci: Etnografie etnicity a etnizace v desegregované školní třídě
Original language description
Cílem příspěvku bude prezentace výstupů výzkumu etnicity ve dvou desegregovaných třídních kolektivech navštěvovaných romskými a majoritními žáky. Výzkum jsem koncipovala jako etnografii kontextů, situací a promluv, v nichž etnicita v každodennosti školních tříd vystupuje na povrch. Etnicitu jsem pojímala jako vztahovou, vyjednávanou a ustavovanou kategorii, která se kříží s jinými identitami (gender, věk, kamarád apod.). Zaměřovala jsem se zejména na její roli během interakčních rituálů, symbolicky intenzivních událostí, přítomných jak v přestávkové kultuře, tak ve výukovém interakčním řádu. Na pozadí etnografického popisu dynamiky etnicity analyzuji pozici romských žáků ve třídních kolektivech, jejichž jinakost se stává jak předmětem vylučování, tak prostředkem k sebeprosazování.
Czech name
Frajeři, rapeři a propadlíci: Etnografie etnicity a etnizace v desegregované školní třídě
Czech description
Cílem příspěvku bude prezentace výstupů výzkumu etnicity ve dvou desegregovaných třídních kolektivech navštěvovaných romskými a majoritními žáky. Výzkum jsem koncipovala jako etnografii kontextů, situací a promluv, v nichž etnicita v každodennosti školních tříd vystupuje na povrch. Etnicitu jsem pojímala jako vztahovou, vyjednávanou a ustavovanou kategorii, která se kříží s jinými identitami (gender, věk, kamarád apod.). Zaměřovala jsem se zejména na její roli během interakčních rituálů, symbolicky intenzivních událostí, přítomných jak v přestávkové kultuře, tak ve výukovém interakčním řádu. Na pozadí etnografického popisu dynamiky etnicity analyzuji pozici romských žáků ve třídních kolektivech, jejichž jinakost se stává jak předmětem vylučování, tak prostředkem k sebeprosazování.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP404%2F12%2F1487" target="_blank" >GAP404/12/1487: Educational Strategies of Migrants and Ethnic Minority Youth</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů