Guidelines for Environmental Literacy of Students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F21%3A00119803" target="_blank" >RIV/00216224:14230/21:00119803 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/44555601:13430/21:43896184
Result on the web
<a href="https://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/environmentalni_vzdelavani_poradenstvi/$FILE/OFDN-Metodika_hodnoceni_ekogramotnosti-20210415.pdf" target="_blank" >https://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/environmentalni_vzdelavani_poradenstvi/$FILE/OFDN-Metodika_hodnoceni_ekogramotnosti-20210415.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika hodnocení environmentální gramotnosti žáků
Original language description
Metodika podává standardizovaný postup kvyhodnocování environmentální gramotnosti dětí na druhém stupni základních škol. Je určena zejména tvůrcům a koordinátorům regionálních a národních politik environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty, dále pak výzkumníkům a akademickým pracovníkům působícím v dané oblasti. Je využitelná zejména pro průzkumy na národní a regionální úrovni, dále pak pro dílčí výzkumné studie či evaluace některých typů programů environmentální výchovy. Standardizovaný postup umožňuje porovnávat výsledky žáků v různém věkovém období a vyhodnocovat úspěšnost veřejné podpory environmentální výchovy. Součástí metodiky jsou i výsledky reprezentativního průzkumu environmentální gramotnosti žáků šestého, osmého a devátého ročníku realizovaného ve školním roce 2019/20.
Czech name
Metodika hodnocení environmentální gramotnosti žáků
Czech description
Metodika podává standardizovaný postup kvyhodnocování environmentální gramotnosti dětí na druhém stupni základních škol. Je určena zejména tvůrcům a koordinátorům regionálních a národních politik environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty, dále pak výzkumníkům a akademickým pracovníkům působícím v dané oblasti. Je využitelná zejména pro průzkumy na národní a regionální úrovni, dále pak pro dílčí výzkumné studie či evaluace některých typů programů environmentální výchovy. Standardizovaný postup umožňuje porovnávat výsledky žáků v různém věkovém období a vyhodnocovat úspěšnost veřejné podpory environmentální výchovy. Součástí metodiky jsou i výsledky reprezentativního průzkumu environmentální gramotnosti žáků šestého, osmého a devátého ročníku realizovaného ve školním roce 2019/20.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
—
OECD FORD branch
50300 - Education
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TITSMZP804" target="_blank" >TITSMZP804: Methodological framework for evaluation of environmental literacy in schools</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
MEG
Regulation ID
MZP/2021/320/421
Technical parameters
MŽP odbor 300, Mgr. Miroslav Novák, miroslav.novak@mzup.cz, tel +420 267 122 451
Economical parameters
Zefektivnění zacílení podpory EVVO identifikací i) účinných strategií EVVO, ii) regionální struktury environmentální gramotnosti žádků s možností poskytovat podporu dle konkrétních potřeb regionu (kraje).
Certification body designation
Ministerstvo životního prostředí, Sekce fondů EU, finančních a drobných nástrojů
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů