The Guidelines for Assessing Environmental Literacy of Students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896184" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896184 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216224:14230/21:00119803
Result on the web
<a href="https://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/environmentalni_vzdelavani_poradenstvi/$FILE/OFDN-Metodika_hodnoceni_ekogramotnosti-20210415.pdf" target="_blank" >https://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/environmentalni_vzdelavani_poradenstvi/$FILE/OFDN-Metodika_hodnoceni_ekogramotnosti-20210415.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika hodnocení environmentální gramotnosti žáků
Original language description
Metodika podává standardizovaný postup k vyhodnocování environmentální gramotnosti dětí na druhém stupni základních škol. Je určena zejména tvůrcům a koordinátorům regionálních a národních politik environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty, dále pak výzkumníkům a akademickým pracovníkům působícím v dané oblasti. Je využitelná zejména pro průzkumy na národní a regionální úrovni, dále pak pro dílčí výzkumné studie či evaluace některých typů programů environmentální výchovy. Standardizovaný postup umožňuje porovnávat výsledky žáků v různém věkovém období a vyhodnocovat úspěšnost veřejné podpory environmentální výchovy. Součástí metodiky jsou i výsledky reprezentativního průzkumu environmentální gramotnosti žáků šestého, osmého a devátého ročníku realizovaného ve školním roce 2019/20.
Czech name
Metodika hodnocení environmentální gramotnosti žáků
Czech description
Metodika podává standardizovaný postup k vyhodnocování environmentální gramotnosti dětí na druhém stupni základních škol. Je určena zejména tvůrcům a koordinátorům regionálních a národních politik environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty, dále pak výzkumníkům a akademickým pracovníkům působícím v dané oblasti. Je využitelná zejména pro průzkumy na národní a regionální úrovni, dále pak pro dílčí výzkumné studie či evaluace některých typů programů environmentální výchovy. Standardizovaný postup umožňuje porovnávat výsledky žáků v různém věkovém období a vyhodnocovat úspěšnost veřejné podpory environmentální výchovy. Součástí metodiky jsou i výsledky reprezentativního průzkumu environmentální gramotnosti žáků šestého, osmého a devátého ročníku realizovaného ve školním roce 2019/20.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TITSMZP804" target="_blank" >TITSMZP804: Methodological framework for evaluation of environmental literacy in schools</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
MEG
Regulation ID
MZP/2021/320/421
Technical parameters
MŽP odbor 300, Mgr. Miroslav Novák, miroslav.novak@mzp.cz, tel. +420 267 122 451
Economical parameters
Zefektivnění zacílení podpory EVVO identifikací i) účinných strategií EVVO, ii) regionální struktury environmentální gramotnosti žáků s možností poskytovat podporu dle konkrétních potřeb regionu (kraje).
Certification body designation
Ministerstvo životního prostředí, Sekce fondů EU, finančních a dobrovolných nástrojů (Sekce 300 MŽP)
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů