All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Subtest for measuring processing speed

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F22%3A00129468" target="_blank" >RIV/00216224:14230/22:00129468 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.invenio.muni.cz/prehled-her-oliver-a-vesmirny-bar" target="_blank" >https://www.invenio.muni.cz/prehled-her-oliver-a-vesmirny-bar</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Subtest pro měření rychlosti zpracování informací

  • Original language description

    Subtest pro měření rychlosti zpracování informací je součástí diagnostického systému GIS – Invenio. Tento systém je postaven na CHC teorii inteligence, v rámci které je představovaný nástroj zaměřen na schopnost Rychlost reakcí a rozhodování. Subtest pro měření rychlosti zpracování informací (v systému Invenio se pro tento nástroj používá i alternativní název „Oliver a intergalaktický bar“) je počítačově administrovanou metodou, která využívá principu GBA (game-based assessment): pro zvýšení motivace a snížení testové úzkosti jsou úlohy prezentovány formou počítačové hry, včetně využití různých herních prvků (grafické ztvárnění prostředí, příběhové postavy atd.). V rámci příběhu se hráč ocitá v intergalaktickém baru, kde pomáhá šéfkuchaři Oliverovi s přípravou objednávek (rozličných pokrmů a nápojů). Úkolem hráče je co nejrychleji zareagovat stisknutím klávesy (šipky na klávesnici) na objevení se relevantního podnětu – suroviny, kterou je třeba přidat do objednávky. Současně musí ignorovat nerelevantní podněty, tj. suroviny, které do dané objednávky nepatří, nebo do ní již byly přidány. Hráč tedy kromě reakčního času uplatňuje také schopnost zaměření a udržení pozornosti a inhibice. Subtest se skládá z více částí, v průběhu kterých dochází k navyšování kognitivní komplexity hry (obtížnější objednávky, více kláves k ovládání). To umožňuje měřit pracovní tempo hráče napříč testem a jeho případné kolísání. Díky počítačové formě administrace umožňuje subtest hromadné on-line testování. Vyhodnocení výsledků probíhá prostřednictvím IRT modelu na základě norem získaných při standardizaci na několika stovkách dětí v rámci různých krajů ČR. Díky začlenění subtestu do systému Invenio mají uživatelé (rodiče, pedagogové, školní či poradenští psychologové) možnost porovnat informace o úrovni reakčního času a pracovního tempa dítěte s údaji o jeho dalších důležitých kognitivních schopnostech.

  • Czech name

    Subtest pro měření rychlosti zpracování informací

  • Czech description

    Subtest pro měření rychlosti zpracování informací je součástí diagnostického systému GIS – Invenio. Tento systém je postaven na CHC teorii inteligence, v rámci které je představovaný nástroj zaměřen na schopnost Rychlost reakcí a rozhodování. Subtest pro měření rychlosti zpracování informací (v systému Invenio se pro tento nástroj používá i alternativní název „Oliver a intergalaktický bar“) je počítačově administrovanou metodou, která využívá principu GBA (game-based assessment): pro zvýšení motivace a snížení testové úzkosti jsou úlohy prezentovány formou počítačové hry, včetně využití různých herních prvků (grafické ztvárnění prostředí, příběhové postavy atd.). V rámci příběhu se hráč ocitá v intergalaktickém baru, kde pomáhá šéfkuchaři Oliverovi s přípravou objednávek (rozličných pokrmů a nápojů). Úkolem hráče je co nejrychleji zareagovat stisknutím klávesy (šipky na klávesnici) na objevení se relevantního podnětu – suroviny, kterou je třeba přidat do objednávky. Současně musí ignorovat nerelevantní podněty, tj. suroviny, které do dané objednávky nepatří, nebo do ní již byly přidány. Hráč tedy kromě reakčního času uplatňuje také schopnost zaměření a udržení pozornosti a inhibice. Subtest se skládá z více částí, v průběhu kterých dochází k navyšování kognitivní komplexity hry (obtížnější objednávky, více kláves k ovládání). To umožňuje měřit pracovní tempo hráče napříč testem a jeho případné kolísání. Díky počítačové formě administrace umožňuje subtest hromadné on-line testování. Vyhodnocení výsledků probíhá prostřednictvím IRT modelu na základě norem získaných při standardizaci na několika stovkách dětí v rámci různých krajů ČR. Díky začlenění subtestu do systému Invenio mají uživatelé (rodiče, pedagogové, školní či poradenští psychologové) možnost porovnat informace o úrovni reakčního času a pracovního tempa dítěte s údaji o jeho dalších důležitých kognitivních schopnostech.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL01000494" target="_blank" >TL01000494: Complex screening assessment system GIS</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů