Subtest for the identification of socio-emotional deficits
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F22%3A00129469" target="_blank" >RIV/00216224:14230/22:00129469 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.invenio.muni.cz/prehled-her-frida-a-jeji-galerie" target="_blank" >https://www.invenio.muni.cz/prehled-her-frida-a-jeji-galerie</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Subtest pro identifikaci socio-emočních deficitů
Original language description
Subtest pro identifikaci socio-emočních deficitů je audiovizuální dílo, jehož dílčí materiály slouží jako testové položky společně tvořící diagnostický nástroj pro posouzení schopnosti vnímat a pracovat s emocemi a s emočními projevy ve výrazu a v chování. Audiovizuální materiály jsou integrovány do subtestu, který je součástí komplexního systému GIS – Invenio (kde je též alternativně nazýván „Frída a podivuhodná galerie“). Nástroj je určen k diagnostice socio-emočních dovedností žáků ZŠ, s důrazem na identifikaci deficitů v této oblasti. Konceptuálně subtest vychází z integrace dvou psychologických teorií – modelu inteligence C-H-C a modelu Salovey-Mayer. Jde o počítačově administrovanou metodu, která využívá principu GBA (game-based assessment): pro zvýšení motivace a snížení testové úzkosti jsou úlohy prezentovány formou počítačové hry, včetně využití různých herních prvků (grafické ztvárnění prostředí, příběhové postavy atd.). V rámci příběhu hráč přilétá na planetu s podivuhodnou galerií, kde pomáhá její majitelce, excentrické Frídě, a jejím zaměstnancům lépe pochopit lidské emoce. Součástí subtestu jsou audiovizuální materiály čtyř typů: Prvním jsou fotografie a krátká několikavteřinová videa, na kterých herci předvádí emoce různého druhu a intenzity. Druhým typem jsou kreslené scénky, kde nutné přiřadit hlavní postavě mluvený výrok s odpovídající intonací. Třetím typem materiálů jsou videa s komentářem vypravěče popisujícím hlavní postavu a určitou situaci, do které se postava dostává. Úkolem hráče je v tomto případě vyvodit z kontextu, jaké emoce hlavní postava v závěru příběhu prožívá. Čtvrtým typem materiálů jsou fotografie hlavní postavy v určité sociální situaci, které jsou integrovány do krátkých foto-příběhů opatřených komentářem. Úkolem hráče je rozhodnout, jak se má hlavní postava v dané situaci zachovat.
Czech name
Subtest pro identifikaci socio-emočních deficitů
Czech description
Subtest pro identifikaci socio-emočních deficitů je audiovizuální dílo, jehož dílčí materiály slouží jako testové položky společně tvořící diagnostický nástroj pro posouzení schopnosti vnímat a pracovat s emocemi a s emočními projevy ve výrazu a v chování. Audiovizuální materiály jsou integrovány do subtestu, který je součástí komplexního systému GIS – Invenio (kde je též alternativně nazýván „Frída a podivuhodná galerie“). Nástroj je určen k diagnostice socio-emočních dovedností žáků ZŠ, s důrazem na identifikaci deficitů v této oblasti. Konceptuálně subtest vychází z integrace dvou psychologických teorií – modelu inteligence C-H-C a modelu Salovey-Mayer. Jde o počítačově administrovanou metodu, která využívá principu GBA (game-based assessment): pro zvýšení motivace a snížení testové úzkosti jsou úlohy prezentovány formou počítačové hry, včetně využití různých herních prvků (grafické ztvárnění prostředí, příběhové postavy atd.). V rámci příběhu hráč přilétá na planetu s podivuhodnou galerií, kde pomáhá její majitelce, excentrické Frídě, a jejím zaměstnancům lépe pochopit lidské emoce. Součástí subtestu jsou audiovizuální materiály čtyř typů: Prvním jsou fotografie a krátká několikavteřinová videa, na kterých herci předvádí emoce různého druhu a intenzity. Druhým typem jsou kreslené scénky, kde nutné přiřadit hlavní postavě mluvený výrok s odpovídající intonací. Třetím typem materiálů jsou videa s komentářem vypravěče popisujícím hlavní postavu a určitou situaci, do které se postava dostává. Úkolem hráče je v tomto případě vyvodit z kontextu, jaké emoce hlavní postava v závěru příběhu prožívá. Čtvrtým typem materiálů jsou fotografie hlavní postavy v určité sociální situaci, které jsou integrovány do krátkých foto-příběhů opatřených komentářem. Úkolem hráče je rozhodnout, jak se má hlavní postava v dané situaci zachovat.
Classification
Type
A - Audiovisual production
CEP classification
—
OECD FORD branch
50100 - Psychology and cognitive sciences
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL01000494" target="_blank" >TL01000494: Complex screening assessment system GIS</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
—
Place of publication
—
Publisher/client name
—
Version
—
Carrier ID
—