All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Subtest for the identification of socio-emotional deficits

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F22%3A00129469" target="_blank" >RIV/00216224:14230/22:00129469 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.invenio.muni.cz/prehled-her-frida-a-jeji-galerie" target="_blank" >https://www.invenio.muni.cz/prehled-her-frida-a-jeji-galerie</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Subtest pro identifikaci socio-emočních deficitů

  • Original language description

    Subtest pro identifikaci socio-emočních deficitů je audiovizuální dílo, jehož dílčí materiály slouží jako testové položky společně tvořící diagnostický nástroj pro posouzení schopnosti vnímat a pracovat s emocemi a s emočními projevy ve výrazu a v chování. Audiovizuální materiály jsou integrovány do subtestu, který je součástí komplexního systému GIS – Invenio (kde je též alternativně nazýván „Frída a podivuhodná galerie“). Nástroj je určen k diagnostice socio-emočních dovedností žáků ZŠ, s důrazem na identifikaci deficitů v této oblasti. Konceptuálně subtest vychází z integrace dvou psychologických teorií – modelu inteligence C-H-C a modelu Salovey-Mayer. Jde o počítačově administrovanou metodu, která využívá principu GBA (game-based assessment): pro zvýšení motivace a snížení testové úzkosti jsou úlohy prezentovány formou počítačové hry, včetně využití různých herních prvků (grafické ztvárnění prostředí, příběhové postavy atd.). V rámci příběhu hráč přilétá na planetu s podivuhodnou galerií, kde pomáhá její majitelce, excentrické Frídě, a jejím zaměstnancům lépe pochopit lidské emoce. Součástí subtestu jsou audiovizuální materiály čtyř typů: Prvním jsou fotografie a krátká několikavteřinová videa, na kterých herci předvádí emoce různého druhu a intenzity. Druhým typem jsou kreslené scénky, kde nutné přiřadit hlavní postavě mluvený výrok s odpovídající intonací. Třetím typem materiálů jsou videa s komentářem vypravěče popisujícím hlavní postavu a určitou situaci, do které se postava dostává. Úkolem hráče je v tomto případě vyvodit z kontextu, jaké emoce hlavní postava v závěru příběhu prožívá. Čtvrtým typem materiálů jsou fotografie hlavní postavy v určité sociální situaci, které jsou integrovány do krátkých foto-příběhů opatřených komentářem. Úkolem hráče je rozhodnout, jak se má hlavní postava v dané situaci zachovat.

  • Czech name

    Subtest pro identifikaci socio-emočních deficitů

  • Czech description

    Subtest pro identifikaci socio-emočních deficitů je audiovizuální dílo, jehož dílčí materiály slouží jako testové položky společně tvořící diagnostický nástroj pro posouzení schopnosti vnímat a pracovat s emocemi a s emočními projevy ve výrazu a v chování. Audiovizuální materiály jsou integrovány do subtestu, který je součástí komplexního systému GIS – Invenio (kde je též alternativně nazýván „Frída a podivuhodná galerie“). Nástroj je určen k diagnostice socio-emočních dovedností žáků ZŠ, s důrazem na identifikaci deficitů v této oblasti. Konceptuálně subtest vychází z integrace dvou psychologických teorií – modelu inteligence C-H-C a modelu Salovey-Mayer. Jde o počítačově administrovanou metodu, která využívá principu GBA (game-based assessment): pro zvýšení motivace a snížení testové úzkosti jsou úlohy prezentovány formou počítačové hry, včetně využití různých herních prvků (grafické ztvárnění prostředí, příběhové postavy atd.). V rámci příběhu hráč přilétá na planetu s podivuhodnou galerií, kde pomáhá její majitelce, excentrické Frídě, a jejím zaměstnancům lépe pochopit lidské emoce. Součástí subtestu jsou audiovizuální materiály čtyř typů: Prvním jsou fotografie a krátká několikavteřinová videa, na kterých herci předvádí emoce různého druhu a intenzity. Druhým typem jsou kreslené scénky, kde nutné přiřadit hlavní postavě mluvený výrok s odpovídající intonací. Třetím typem materiálů jsou videa s komentářem vypravěče popisujícím hlavní postavu a určitou situaci, do které se postava dostává. Úkolem hráče je v tomto případě vyvodit z kontextu, jaké emoce hlavní postava v závěru příběhu prožívá. Čtvrtým typem materiálů jsou fotografie hlavní postavy v určité sociální situaci, které jsou integrovány do krátkých foto-příběhů opatřených komentářem. Úkolem hráče je rozhodnout, jak se má hlavní postava v dané situaci zachovat.

Classification

  • Type

    A - Audiovisual production

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL01000494" target="_blank" >TL01000494: Complex screening assessment system GIS</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

  • Place of publication

  • Publisher/client name

  • Version

  • Carrier ID