Integration of subtests – Complex diagnostic system
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F22%3A00129471" target="_blank" >RIV/00216224:14230/22:00129471 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.invenio.muni.cz/o-inveniu-zakladni-informace" target="_blank" >https://www.invenio.muni.cz/o-inveniu-zakladni-informace</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Integrace subtestů - Komplexní diagnostický systém
Original language description
Software, který zajišťuje fungování diagnostického systému GIS – Invenio, integruje jednotlivé hry/subtesty do jednotného prostředí, poskytuje backend, jehož prostřednictvím mohou uživatelé nastavovat parametry testování, pracovat s uživatelskými účty, vyhodnocovat výsledky a exportovat získaná data. Systém GIS – Invenio je určený ke screeningu kognitivních schopností a socio-emočních dovedností žáků ZŠ. Je složen z několika subtestů, z nichž každý je zaměřen na jednu schopnost v rámci moderní teorie inteligence C-H-C. Jednotlivé subtesty systému jsou administrované skrze webový prohlížeč. Celý systém využívá principu GBA (game-based assessment): jednotlivé subtesty jsou zarámovány jako počítačové hry, včetně využití herních prvků (příběh, grafika, zvuky na pozadí, body atd.) Subtesty jsou integrovány tak, aby na sebe navazovaly v rámci herního příběhu – hráč se vydává společně s robotem P.U.Kem (První Univerzální Kosmonaut) a jeho psím robotickým pomocníkem Vincentem van Dogem na vesmírné dobrodružství, kde objevují neznámé planety (každá planeta představuje samostatný subtest). Kromě uživatelského rozhraní pro samotného hráče (žáka) je součástí systému rozhraní pro rodiče, ve kterém zákonný zástupce vytváří profil svůj a svého dítěte, poskytuje souhlas s testováním a ihned po testování zde nalezne automaticky generovanou zprávu s výsledky z administrovaných testů. Součástí systému je také rozhraní pro učitele, ve kterém se vytváří profil školy a jednotlivých tříd, do kterých se žáci registrovaní prostřednictvím rodičů přiřazují. Čtvrtým typem rozhraní je přístup pro administrátory, kteří mohou v systému zakládat instituce, vytvářet a měnit složení jednotlivých subtestů, exportovat získaná data apod. Součástí systému je také oddělený experimentální modul, který umožňuje snadno měnit obsah subtestů (např. pro výzkumné účely), aniž by tím byla ohrožena integrita dat registrovaných v běžném provozu.
Czech name
Integrace subtestů - Komplexní diagnostický systém
Czech description
Software, který zajišťuje fungování diagnostického systému GIS – Invenio, integruje jednotlivé hry/subtesty do jednotného prostředí, poskytuje backend, jehož prostřednictvím mohou uživatelé nastavovat parametry testování, pracovat s uživatelskými účty, vyhodnocovat výsledky a exportovat získaná data. Systém GIS – Invenio je určený ke screeningu kognitivních schopností a socio-emočních dovedností žáků ZŠ. Je složen z několika subtestů, z nichž každý je zaměřen na jednu schopnost v rámci moderní teorie inteligence C-H-C. Jednotlivé subtesty systému jsou administrované skrze webový prohlížeč. Celý systém využívá principu GBA (game-based assessment): jednotlivé subtesty jsou zarámovány jako počítačové hry, včetně využití herních prvků (příběh, grafika, zvuky na pozadí, body atd.) Subtesty jsou integrovány tak, aby na sebe navazovaly v rámci herního příběhu – hráč se vydává společně s robotem P.U.Kem (První Univerzální Kosmonaut) a jeho psím robotickým pomocníkem Vincentem van Dogem na vesmírné dobrodružství, kde objevují neznámé planety (každá planeta představuje samostatný subtest). Kromě uživatelského rozhraní pro samotného hráče (žáka) je součástí systému rozhraní pro rodiče, ve kterém zákonný zástupce vytváří profil svůj a svého dítěte, poskytuje souhlas s testováním a ihned po testování zde nalezne automaticky generovanou zprávu s výsledky z administrovaných testů. Součástí systému je také rozhraní pro učitele, ve kterém se vytváří profil školy a jednotlivých tříd, do kterých se žáci registrovaní prostřednictvím rodičů přiřazují. Čtvrtým typem rozhraní je přístup pro administrátory, kteří mohou v systému zakládat instituce, vytvářet a měnit složení jednotlivých subtestů, exportovat získaná data apod. Součástí systému je také oddělený experimentální modul, který umožňuje snadno měnit obsah subtestů (např. pro výzkumné účely), aniž by tím byla ohrožena integrita dat registrovaných v běžném provozu.
Classification
Type
R - Software
CEP classification
—
OECD FORD branch
50100 - Psychology and cognitive sciences
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL01000494" target="_blank" >TL01000494: Complex screening assessment system GIS</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
1111
Technical parameters
Software technicky zajišťuje integraci několika diagnostických nástrojů do jednotného prostředí, zároveň umožňuje rozšiřování o nové subtesty v budoucnu. Nabízí několik druhů rozhraní - pro testované dítě, pro rodiče/zákonné zástupce, pro pedagogy a pro administrátory celého systému. Integrace umožňuje komplexní vyhodnocení testových výsledků každého dítěte, a to i v případě, kdy byly jednotlivé dílčí subtesty administrovány s určitým časovým odstupem. Výsledky jednotlivých testů jsou vyhodnoceny s využitím 1PL IRT modelu (software byl zároveň vyvíjen tak, aby umožňoval budoucí implementaci složitějších psychometrických modelů). Zároveň software registruje jednotlivé dílčí kroky, které testovaná osoba učiní v průběhu řešení zadaných úloh. Na základě výsledků generuje software personalizované zprávy pro rodič/zákonné zástupce testovaného dítěte (např. konkrétní doporučení obsažená ve zprávě jsou automatizovaně vybírána na základě úrovně naměřené schopnosti).
Economical parameters
Díky integraci několika subtestů, z nichž každý je zaměřený na měření jiné schopnosti, představuje software alternativu komplexním diagnostickým bateriím určeným pro testování intelektu. Oproti většině obdobných nástrojů, které se není používají v ČR, přináší dodatečnou výhodu v podobě automatického (a tedy i okamžitého) vyhodnocení, což povede k vyšší efektivitě screeningového testování. Software nalezne uplatnění např. jako pracovní nástroj pro pedagogy a školní psychology, při testování v Pedagogicko-psychologických poradnách apod. Pro tyto skupiny kvalifikovaných uživatelů je software připraven ke komercionalizaci.
Owner IČO
00216224
Owner name
Masarykova univerzita