All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Marketing and Management in the Tourist Destination of South Moravia

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F04%3A00010214" target="_blank" >RIV/00216224:14410/04:00010214 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Marketing and Management in the Tourist Destination of South Moravia

  • Original language description

    This contribution reports on the development and experience in destination management and marketing in the tourist region of South Moravia. It characterizes the current status of destination management and marketing in Europe and its development in the Czech Republic. Further, it discusses the practical realization of destination management and marketing at particular levels of the chosen region. Finally, it describes the main problems of destination management and marketing in selected tourist regionsand the respective possible solutions.

  • Czech name

    Marketing a management v turistické destinaci Jižní Morava

  • Czech description

    Příspěvek se zaměřuje na zmapování vývoje a zkušeností v oblasti destinačního managementu a marketingu v turistickém regionu Jižní Morava. V úvodnu je stručně charakterziován současný stav destinačního managementu a marketingu v Evropě a jeho vývoj na území ČR. Stěžejní část příspěvku se zabývá detailní analýzou praktické realizace destinačního managementu a marketingu na jednotlivých hierarchických úrovních (tj. lokální, regionální a krajské). Na závěr jsou nastíněny základní problémy destinačního managementu a marketingu v daném turistickém regionu a možnosti jejich řešení.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Recenzovaný sborník + CD ROM referátů z 9. mezinárodní konference na téma: "Cestovní ruch, regionální rozvoj a školství"

  • ISBN

    80-7040-690-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    192-197

  • Publisher name

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zemědělská fakulta katedra cestovního ruhcu v Táboře

  • Place of publication

    Tábor

  • Event location

    Tábor

  • Event date

    May 19, 2004

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article